Intern damestoernooi met een internationaal tintje!

De afgelopen weken waren de voetbalvelden bij NSVV nog steeds zeer bedrijvig, in alle leeftijdscategorieën kon er door middel van tijdsblokken verspreid over de gehele dag worden gevoetbald.
Voor de dames was er een ‘7×7 onderling damestoernooi’ georganiseerd en waren er allerlei ‘internationale’ wedstrijden te bewonderen op de NSVV velden.

Aan de opkomst ontbrak het gelukkig dan ook niet, ongeveer 45 speelsters konden hun skills wekelijks laten zien.
Ook was het actuele verloop van het toernooi te volgen via Tournify, zodat de rangen en standen nauwlettend in de gaten gehouden konden worden, door zowel de begeleiders als de dames zelf.

Door een mix te maken van de MO15, MO17 en MO19 ontstonden er zes teams, die ook nog eens een eigen clubnaam hadden. Zo kon Wolfsburg het opnemen tegen Barcelona op veld 6, terwijl gelijktijdig Bayern Munchen met een noordoostenwind in de rug duelleerde met Olympique Lyon op veld 2a.

De scheidsrechters die deelnamen aan de onderlinge strijd, waren veelvuldig inzetbaar om hun fluitkunsten te tonen, nadat het bijgevoegde wedstrijdreglement door hen bestudeerd was.

Op zaterdag 24 april jl. stond de laatste wedstrijdronde in de agenda, om zo voor de teams de laatste punten bij elkaar te kunnen vergaren.

Uiteindelijk is Manchester United als toernooiwinnaar uit de bus gekomen, ongeslagen met de maximale
15 punten, een knappe prestatie.
Aansluitend bemachtigde Wolfsburg met 12 punten de 2e plaats, kort op de hielen gevolgd door de nummer 3 Arsenal.

Vanuit het bestuur was er ook rekening gehouden met deze eind reeks en waren er prijzen aangekocht die uitgereikt konden worden door de organisatoren.

Het uiteindelijke belangrijkste eindresultaat is dat alle dames plezier, inzet en strijdlust hebben laten zien en de zaterdagen doorgebracht hebben op het sportcomplex van NSVV!

De hoop is nog steeds gevestigd op eventuele versoepelingen om zo weer supporters de toegang te kunnen verlenen binnen onze hekken, langs de grasvelden in Numansdorp.
Dit is tot op heden helaas nog niet mogelijk.

Bedankt organisatie, scheidsrechters, Halo studenten & medewerkers voor jullie inzet.

Bekijk hier de foto’s van 20-3-202127-03-202110-04-202117-04-202124-04-2021