MO19 op internationaal toernooi: Aalborg City Cup in Denemarken

Maanden van voorbereiding, het zoeken én vinden van sponsors, op het laatste moment nog even wat eten en drinken halen voor de reis… en dan is het eindelijk woensdagavond 29 mei, op naar Aalborg in Denemarken!

Over de lange busreis kunnen we alleen maar zeggen dat deze best mee viel omdat het, zowel heen als terug, erg gezellig was met onze andere 70 (mannelijke) voetbalcollega’s van verschillende teams uit het land. Ook had één van de sponsors ons voorzien van meer dan genoeg snacks (ook gezonde!) en drinken voor de 5-daagse voetbalreis, dus dat was perfect geregeld.

Nadat de uiterst vriendelijke buschauffeur ‘F-J’ ons veilig had afgezet bij onze slaapaccommodatie zijn meteen alle spullen uitgepakt, de luchtbedden opgepompt en hebben we ons omgekleed in ons speciaal voor dit toernooi gemaakte tenue.

Daarna zo snel mogelijk naar het enorme sportcomplex waar tijdens het toernooi door 312 jeugdteams op 18 velden werd gestreden om de podiumplaatsen.

We hebben in drie dagen tijd, zeven leuke wedstrijden gespeeld tegen verschillende internationale teams en vooral bij de Deense en Zweedse dames werden de door ons meegebrachte stroopwafels enthousiast in ontvangst genomen.

Na het spelen van diverse wedstrijden tegen Deense en Zweedse tegenstanders kunnen we wel zeggen dat het niveau in de Scandinavische landen behoorlijk hoog ligt. Maar… mede dankzij vriendelijke aanmoedigen van de enige echte Rafael van der Vaart heeft ons team zich moedig staande weten te houden. De laatste wedstrijd werd een spannende kraker. De stand bleef na 30 minuten strijden op 0-0 staan dus tijd voor penalty’s. Bloedstollend spannend werd het! Er werden door beide partijen maar liefst 10 penalty’s genomen en wij wisten uiteindelijk met 7-6 te winnen! Die winst zorgde voor een gedeelde vijfde plek van de in totaal 22 MO18 teams. Een prestatie waar we best trots op mogen zijn!

Na het in ontvangst nemen van de UEFA medailles zijn we de stad Aalborg ingegaan om ons onder het genot van een goede maaltijd voor te bereiden op het kijken van de CL Finale die ’s avonds gespeeld zou worden. Samen met nog ca. 150 andere deelnemers van de Aalborg City Cup werd in onze slaapaccommodatie door iedereen gehoopt dat haar/zijn voorspelling de juiste was. Er was er maar 1 die alles (ruststand, eindstand en de minuut waarin het laatste doelpunt werd gescoord) goed wist te voorspellen en dat was onze Femke! Zij ging er die avond dus mooi met ‘de buit’ vandoor!

En toen ging na een korte maar zéér gezellige nacht om 6 uur ’s ochtends de wekker weer, helaas, tijd om naar huis te gaan.
Maar waarom stoppen met feesten als we nog een hele reis voor de boeg hebben? Het werd dus ook nog een gezellige busreis waarbij we door onze vrienden van de Dordrechtsche Football Club (DFC) zijn uitgenodigd om tegen hun JO17 team een potje te komen voetballen. Uiteraard gaan we deze uitdaging graag aan, mits er na de wedstrijd een goede BBQ-avond op ons te wachten staat 😉

Namens ons hele MO19 team willen we alle sponsors nogmaals heel erg hartelijk bedanken voor hun fijne bijdragen waardoor deze internationale voetbalreis voor ons allemaal onvergetelijk is geworden! Dank jullie wel!

P.S. Meer foto’s van de MO19 zien? Volg ons op het Instagram account nsvv.mo19