NSVV MO17-1 tegen SHO MO17-1

Eindelijk mocht ook NSVV afgelopen zaterdag weer de poorten openen voor publiek. En wat een mooie wedstrijd stond er om 11.45 uur op het programma om bij te wonen. De streekderby NSVV MO17-1 tegen de dames van SHO MO17-1 uit Oud-Beijerland.

Behalve dat het een derby betrof, was het ook de laatste wedstrijd van de Regio-cup waarin we ongeslagen bovenaan konden eindigen op de ranglijst.

De traditionele witte shirts konden dit keer de wasmachine overslaan, want bij aankomst werden de oranje reserveshirts van de plank gehaald.

Dat het een zware conditionele middag zou worden was alvorens bekend, dit te danken aan de hoge luchtvochtigheid en een windstil weerbeeld.

In de warming-up combineerde de dames zorgvuldig tussen de pionnen om elkaar op scherp te zetten.
De keepster werd rustig ingeschoten en straalde zelfvertrouwen uit.

Om 11.45 uur gaf de scheidsrechter het startsignaal en beide teams zochten naar de eerste kansen richting het doel van de tegenstandster.
De ‘Numansdorpse formatie’ werd gelijk wakker geschud door een soloactie van één van de dames van SHO, zij passeerde 3 NSVV-speelsters en vuurde de bal in de touwen.
Zo was de 0 – 1 snel aangetekend in het boekje van de scheidsrechter.

Bepalend waren de volgende minuten. Oppakken en blijven voetballen met een opgeheven hoofd, om zo in de omschakeling antwoord te geven op de tegen goal.

Dat het team van NSVV veerkrachtig is, blijkt uit een razendsnelle aanval waarbij de spits werd weggestuurd en oog in oog met de keepster kwam te staan. Zorgvuldig schoot ze de bal in de uiterste hoek en we staan weer op gelijke hoogte 1 – 1.

Het zijn de dames uit Numansdorp die de druk op de defensie van Oud-Beijerland blijven uitoefenen.
Een terugspeelbal die via het hoofd van een SHO-verdedigster richting de keepster werd gekopt, kon worden veroverd en door NSVV worden ingeschoten om zo de marge te kunnen vergroten.
De 2 – 1 gaf meer lucht, zo ook de tussentijdse drink pauze die de batterij weer deed opladen.

De aanvallers, aan de kant van SHO, kwamen niet gemakkelijk meer in de buurt van de NSVV-keepster.
Wel probeerde de speelsters uit Oud-Beijerland een paar vuurpijlen af te vuren van grote afstand; ondanks dat het windstil was miste ze hun doel.

Net voor rust kon de bal over de rechterkant meegegeven worden en was het na meerdere mislukte pogingen nu wel raak; 3 – 1!

Rust

Het beeld wat de eerste helft al geschetst had, kon in de tweede helft worden gekopieerd.
Toch werd er voor elk duel ‘geknokt’ en ook de credits voor de tegenpartij die zo voor het derby gevoel zorgde.

Richting het einde van de wedstrijd kon de nekslag worden uitgedeeld aan de Oud-Beijerlanders en konden de dames van NSVV met een 4 – 1 overwinning zich de uiteindelijk Regio-cup winnaar noemen.

Na de wedstrijd was er een hapje en drankje aanwezig om het seizoen af te sluiten.

Bedankt allemaal!
Klik hier voor de fotoreportage