Trainingskamp VR1 (14-01-2023)

El dia del partido, oftewel de wedstrijddag! Om wel een beetje in vorm te blijven was er een trainingswedstrijd georganiseerd. We zouden tegen een Spaans studententeam spelen waarvan we van tevoren niet echt in konden schatten op welk niveau deze meiden speelden.

Na een goed ontbijt werden we met de bus naar het speelcomplex gebracht om daar even aan een goede veld inspectie te beginnen. Volgens Noëlle moet je met blote voeten ‘aarden met het veld’. Na deze goedkeuring hebben we ons omgekleed in de kleedkamer en natuurlijk ook even onze looks bekeken in de spiegel. Hier in Spanje weten ze wel hoe groot de spiegel in een dames kleedkamer moet zijn. De voorzitter heeft dan ook gelijk een appje gekregen met een nieuw ontwerp voor de kleedkamer.

Met het zonnetje in de rug begonnen we aan de warming-up. Ook hier merkten we maar al te snel dat het een tikkeltje warmer was dan dat we in Nederland gewend zijn. Voordat we aan de wedstrijd begonnen hebben we eerst even een teamfoto gemaakt, want je zou maar bezweet op de foto moeten.

Zoals altijd koos Jamie voor een kant in plaats van de aftrap. Want Noëlle moest op dat doel wel eerst even wennen aan de felle zon. Al snel merkten we dat de Spaanse speelsters erg technisch waren en dat de meesten van ons team vooral van het fysieke voetbal zijn.

Gelukkig kwamen we op tijd in de flow en hebben we uiteindelijk een goede wedstrijd gespeeld! Zo kon iedereen een helft zonnen en een helft voetballen. Na 4 mooie doelpunten van Jamie en Amelie is de eindstand geëindigd met de uitslag 4-3. Een goede uitslag om het seizoen mee te beginnen en voor de trainers weer genoeg punten om op te trainen.

Na de wedstrijd werden we met de bus weer naar het hotel gebracht en kon iedereen even (kort) bijkomen. We moesten namelijk al snel door naar de stadiontour van het Valencia C.F. Stadion. Tijdens de tour door het stadion hebben we even een goede sfeerimpressie gekregen van hoe de ‘profs’ hier rond hobbelen. Voor de meesten van ons (lees Beaudine) vergden vooral de foto’s van de spelers de meeste aandacht.

We hebben de middag afgesloten door nog met een aantal bij de wedstrijd van Smitshoek te gaan kijken.

Bij terugkomst in het hotel kon iedereen even z’n eigen gang gaan en waren er wederom weer een aantal die wat bij moesten slapen. Na de Siësta moeten we allemaal weer in de make-up om op en top uit eten te gaan en te gaan genieten van ons laatste avondje in Valencia!

Het eten was wederom erg lekker en buiten dat het lekker was was het ook een goede bodem voor het stappen. We hebben na het eten eerst een klein borreltje gedaan op het dakterras en zijn daarna naar Club Mya gewandeld.

We kunnen wel stellen dat de oma’s van de groep toch echt nog steeds het best tegen alcohol kunnen en het langst kunnen volhouden…..

Bekijk hier de foto’s van dag 3.