Corona-update: procedure voor trainingen jeugd (vanaf 29 april)

Naar aanleiding van de gewijzigde maatregelen tegen het Coronavirus heeft het (jeugd)bestuur van NSVV in overleg met de Gemeente Hoeksche Waard besloten om het trainen op ons sportpark onder strikte voorwaarden weer toe te staan zoals reeds gemeld. Zo is onder andere afgestemd dat de jeugdelftallen tot de JO11 weer mogen trainen en eventueel ook onderlinge wedstrijden mogen spelen en gaan ook de JO12 en de JO13 weer van start. Voor de JO12 en JO13 geldt na overleg en volgens de regels van het RIVM dat we nog geen kinderen kunnen toelaten boven de 12 jaar. Om dit alles in goede banen te leiden, is er een enigszins aangepast trainingsschema gemaakt en gelden tot nader order de volgende afspraken:

1. De jeugd van NSVV (t/m de JO13) start op woensdag 29 april weer met trainen volgens schema;
  2. Er mogen per team maximaal twee vaste begeleiders/trainers aanwezig zijn. Zij krijgen vrijblijvend de keus om de trainingen te hervatten;
  3. Er worden geen ouders en toeschouwers toegelaten op ons sportpark;
  4. De kleedkamers en kantine blijven gedurende deze maatregelen gesloten;
  5. Ouders/verzorgers brengen en halen hun kinderen van en naar het sportpark aan de Molendijk zijde, tenzij de kinderen zelf naar het sportpark kunnen komen;
  6. Bij de ingang zullen wij de kinderen / ouders ontvangen waar ook nog hygiënische middelen hebben staan.
  7. De jeugd dient zich thuis om te kleden en te douchen. Bovendien wordt er verwacht dat elke speler en trainer een eigen bidon met drinken bij zich heeft;
  8. De trainers/begeleiders hebben een belangrijke rol wat betreft de gezondheid van hunzelf en de spelers. Zij zijn verantwoordelijk voor hun spelers zodra het sportpark betreden is. Zij moeten attent zijn op symptomen bij de spelersgroep en ingrijpen waar het nodig is;
  9. Mensen met verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging vanaf 38 graden Celsius, moeten thuisblijven. De sleutel tot succes en gezondheid ligt bij onszelf;
  10. Trainers mogen maar met 1 persoon in het ballenhok en zijn zelf verantwoordelijk voor het beheer van de ballen van hun eigen team;
  11. Voorgenoemde afspraken gelden voor alle leden van NSVV. Een procedure voor niet-leden en in de leeftijd van 13 t/m 18 jaar zal mogelijk later volgen. We hebben nog niet het inzicht dat er voldoende en uitdagende trainingsstof is waarin de 1,5 meter kan worden gerespecteerd.

Tot slot: NSVV kan op elk moment besluiten om de regels aan te passen wanneer dit nodig wordt geacht. Dit zal ook gecommuniceerd worden, maar het kan gebeuren dat wij in een kort tijdsbestek aanpassingen moeten doen, waardoor bijvoorbeeld trainingen op een laatste moment geen doorgang kunnen vinden. Wij vragen hiervoor uw begrip. We hebben er als club zijnde zin in om de trainingen weer te hervatten. Let goed op jezelf, op elkaar en gebruik uw gezond verstand. Alleen met elkaar kunnen we verder.

Hoe de rest van het seizoen eruit zal gaan zien zal mede afhangen van de vervolg besluiten welke door het kabinet genomen worden in de week voor 19 mei 2020.

We hopen nog steeds op de mogelijkheid om wat zomeravond voetbal te kunnen spelen en indien mogelijk kleinschalige activiteiten te organiseren. Voor nadere vragen kan via de mail contact worden opgenomen met: [email protected].

Sportieve groet,

Jeroen Reedijk: namens het bestuur, jeugdcommissie en Technische Commissie