JO17-2 op internationaal toernooi in Poperinge, België

Donderdagmiddag om half 2 vertrokken wij vanaf NSVV met 2 busjes richting Poperinge. Om de middag goed te beginnen besloten we een eerste pitstop te maken bij de McDonald’s. Nadat iedereen de maag goed had gevuld, besloten we de reis voort te zetten naar Poperinge. Aankomend in Poperinge begonnen we de reis direct competitief en hebben we een wedstrijdje gedaan op de indoor kartbaan. Na de start werd al snel duidelijk dat het een mooie strijd zou worden: Julian reed op pole position met één hand aan het stuur en deed er alles aan om Alec niet te laten passeren. Alec bleek echter een talentvol racer te zijn, want hij scheurde, 3 minuten voor tijd, Julian zo voorbij.

Na een indrukwekkend potje indoor kart besloten we de weg te vervolgen naar het sportpark om ons vervolgens aan te melden, een hapje te gaan eten en vroeg te gaan slapen zodat iedereen fit is voor de volgende dag. Vroeg slapen zat er echter niet in, want er werd geslapen in een rumoerige slaapzaal waarbij de 3 uur per nacht maar net werd gehaald.

Vrijdag, de eerste dag van het toernooi is begonnen. Het toernooi is geopend met een ceremonie, waarna 3 wedstrijden werden gespeeld. Allereerst de wedstrijd tegen een Belgisch team. Het team deed voor ons onder, maar wij vergaten echter te scoren, 0-0 geëindigd. Ach, de eerste wedstrijd is even inkomen, op naar de tweede wedstrijd. De tweede wedstrijd was opnieuw tegen een Belgisch team, echter vele maten sterker. Gevochten als een team wist Sjoerd uiteindelijk de 1-0 te maken. De linies korthouden, sterk verdedigen en de winst binnenhalen dat was het doel. Met een wedstrijd van maar 25 minuten lukte het ons stand te houden en de wedstrijd te winnen met 1-0! Simpelweg een topprestatie en nu waren we als team zeker los. Met winst op een sterk team, moesten we de derde wedstrijd toch zeker ook wel kunnen winnen. Het laatste potje van die dag was tegen de Fransen. We bleken het echter goed te hebben, want de laatste wedstrijd werd met 2-0 gewonnen met goals van Sjoerd en Yves. Ook het laatste team was niet zomaar verslagen, maar onze werklust zorgde uiteindelijk voor de beloning. Na dag 1 stonden we, boven verwachting, aan kop en diende zich op de zaterdag nog één wedstrijd die volledig in eigen hand was om bij de top 3 te eindigen. De jongens hebben een knappe prestatie geleverd. Met teams uitkomend in divisies, hoofdklassen, eerste klassen en tweede klassen werd er toch stand gehouden. Als beloning werd er in Ieper gegeten om vervolgens de laatste wedstrijd te spelen. Er werd genoten van een goede hamburgers terwijl de jongens tips en tricks kregen voor de laatste wedstrijd.

Zaterdag, de laatste dag van het toernooi. Na een korte nacht moest er opnieuw gevochten worden om te prestatie te leveren. De 4e en tevens laatste poulewedstrijd werd allereerst gespeeld. De wedstrijd werd opnieuw met 2-0 gewonnen, met goals van Boaz en Sjoerd. Inmiddels zat de sfeer er goed in en het team zag dan ook mogelijkheden genoeg.

Waar we echter geen rekening mee hielden, was Julian die last kreeg aan de knie. Waar we zeker geen rekening mee hielden was dat Yves niet meer verder kon spelen. De volgende wedstrijd: de halve finale tegen een zeer sterk Belgisch team. Na 25 minuten was het 0-0 en moesten er penalty’s aan te pas komen om de doorslag te geven. Na 3 penalty’s aan beide zijdes stond het 3-3 en moesten er meer penalty’s worden genomen. De 7e penalty werd geschoten door Julian, die ondanks de last aan zijn knie, de penalty ging nemen. Julian zei tegen de keeper kom maar op en voegde woord bij daad: hij wist te penalty raak te schieten!! De vreugde brak door bij de jongens: de finale is bereikt!

Nu wachtte echter nog één grote taak: de finale tegen Oranje Nassau. Een vierde divisie ploeg die niet zomaar even is te verslaan. Nog één keer gas geven: we gaan dit gewoon flikken! De opkomst werd gefilmd door een drone en was goed georganiseerd. De wedstrijden is begonnen. Na een aantal kans bleek Oranje Nassau een maatje te groot: ze wisten de 1-0 te scoren uit een dood spelmoment. Het was ons eerste doelpunt tegen en dat in de finale. Doorzetten en alsnog proberen te scoren was de gedachte. 2 minuten na de goal maakte Rick een sterke sliding, waarna de tegenstander flink op de voet doortrapte. Intens veel pijn en een ritje naar het ziekenhuis moest gebeuren. Hij wist echter één ding zeker: “mijn voet is niet gebroken, komt goed Den”. Hij bleek gelijk te hebben, maar helaas bleek het wel een flinke kneuzing te zijn. Snel terug naar het toernooi, zodat we nog net op tijd waren voor de Champions League finale. De jongens van ons team stonden ons op te wachten en hadden zelfs de prijs nog niet opgehaald. Of met zijn allen of niet, wat een geweldig team! De jongens hebben uiteindelijk een mooie tweede plaats behaald!

De avond werd gezellig afgesloten en na wederom een korte nacht reden om 8 uur richting huis. Zo druk was de heenreis en zo rustig was de rit terug, iedereen was kapot! Wij hebben een fantastisch weekend gehad en een topafsluiting van het seizoen. Zowel de club, spelers, ouders en trainers kunnen trots zijn op dit fantastische team. De uitnodiging voor volgend is nu alweer binnen en NSVV is vastberaden opnieuw deel te nemen aan het toernooi!