NSVV JO10-1 wint na thriller de KNVB beker!

Op 1 juni is het eindelijk zover: dé finale van de KNVB beker regio West II tegen RCL uit Leiderdorp. Na nog een laatste peptalk door de altijd enthousiaste Kor van der Heijden in de bestuurskamer van NSVV vertrekt de JO10-1 richting Barendrecht. Evenals de spanning loopt de temperatuur behoorlijk op. Alle meegereisde supporters (en dat waren er heel wat!) stellen zich op langs de lijn.

In de felle middagzon, om 16.00 uur, openen we de wedstrijd met meteen een tegendoelpunt. Wat een domper; we zullen toch niet weggespeeld gaan worden hè?! Gelukkig komt er rust in de wedstrijd. Door twee knappe doelpunten van Dess weten we de stand om te draaien: 2-1. De supporters laten massaal van zich horen! RCL vecht terug en scoort ook weer twee doelpunten. We heren gaan met een achterstand van 2-3 de rust in. RCL komt beter uit de kleedkamer dan wij, want ze weten zelfs nog twee keer te scoren. Met 2-5 achter lijkt de moed wat weg te zakken, de koppies naar beneden, hier en daar een traan. Maar wat niemand (ook langs de lijn niet) op dat moment voor mogelijk houdt gebeurt; we keren de wedstrijd om met een doelpunt, 3-5. Resultaat: koppies omhoog en bij de tegenstander wat gemopper. Al heel snel wordt zelfs de 4-5 gemaakt, het kan nog en RCL wordt nu echt zenuwachtig! Overal wordt op de horloges gekeken, de laatste minuten tikken. En ja hoor: in de laatste minuut: assist van Finn op Dess, Dess neemt aan en schiet de bal keihard in de linkerbovenhoek: 5-5!! Langs de lijn een oorverdovend gejuich, geschreeuw, getoeter… en dan het eindsignaal!

Nu komt het aan op penalty’s en daar zijn de jongens goed in, ze hebben er namelijk uitgebreid om getraind. Bij de tegenstander wordt de keeper gewisseld. Een cruciale fout blijkt later, want de nieuwe doelman houdt maar één doelpunt. En wij hebben Milan; na de nodige reddingen in de wedstrijd, speelt hij het ook nu klaar om 3 penalty’s tegen te houden: de winst is binnen! Het feest barst op het veld al los, gaat bij de officiële huldiging verder en krijgt ook in de kleedkamer onder de douche nog een mooi vervolg!

En dan de kers op de taart. De sponsor: Triple Orange, in de persoon van Marcel van der Hoeven, neemt het hele team en alle ouders, broertjes en zusjes mee uit eten. Wat een geweldige dag, wat een geweldig seizoen. En dan is het nog niet eens helemaal ten einde, want woensdag 5 juni om 18.30 uur treden we in Nieuw-Beijerland aan tegen ’s-Gravendeel voor de halve finale van de Hoeksche Waard bokaal. Supporters: jullie zijn weer van harte welkom!