NSVV MO17-1 tegen Smitshoek MO17-1

Na een aanhoudende warme zonnige week, kon er zaterdag 19 juni jl. met een verkoelende wind en een spatje motregen aangetreden worden tegen Smitshoek; de nummer 2 op de ranglijst van de Regiocup.

Ondanks wat blessureleed en afmeldingen bij de Numansdorpse dames, konden ze wel gelijk fel uit de startblokken vertrekken en het initiatief in handen nemen.
Na 3 minuten resulteerde dit gelijk in het voordeel van de thuisspelende ploeg. De 1-0 werd op het scorebord ingetoetst.

Bij de daarop volgende aanvallen werd er steeds zorgvuldig overgetikt met hier en daar wat prachtige combinaties, waardoor de Barendrechters het nakijken hadden.
De kansen die door NSVV werden gecreëerd, werden dan ook nagenoeg veelvuldig benut. Zo liep de marge in een treinvaart op.

De keepster van Smitshoek hield de oranje-hemden nog in leven door met een paar fraaie reddingen de bal uit het doel te boksen, maar werd uiteindelijk de gehele wedstrijd onder spervuur genomen.

Net voor de rust werden beide aanvoersters nog even door de scheidsrechter gesommeerd om het wedstrijdverloop sportief te laten verlopen en de duels meer voetballend aan te gaan.

Rust 4-0

In de rust waren de aanwijzingen, om vooral de druk naar voren te behouden en het overzicht te bewaren, goed ingeprent bij de dames.

De ijzersterke verdediging stond als een beton gewapende muur, waardoor er weinig tot geen aanval mogelijk was voor Smitshoek. De laatste NSVV linie kon hierdoor met gemak de eigen keepster vinden om de aanval steeds weer opnieuw op te kunnen bouwen.

Het middenveld domineerde en kon bij elke aanval de voorhoede keer op keer wegsturen die de ballen vanuit elke hoek op het doel afvuurde.
Zo kon het scorebord zijn werk verder doen voor de Numansdorpse dames.
Inmiddels was het 9-0 en stonden de plaatsvervangers ook hun ‘vrouwtje’ en scoorde hun doelpuntjes rustig mee.

In de slotfase werd er nog gewerkt aan het doelsaldo en kon de scheidsrechter uiteindelijk affluiten met een 11-0 overwinning voor NSVV op het scorebord.

Complimenten aan allen en klik hier voor de fotoreportage!