Outdoor Soccer Toernooi JO10 in Atik Stadion

De wekker ging vroeg op donderdag 3 maart. Op deze koude nawinterochtend gingen wij met het team om 07.30 op weg naar Roosendaal om een toernooi te spelen. Eenmaal daar aangekomen in het stadion kregen de kinderen een appel en een flesje water en gingen de wedstrijden van start. De eerste wedstrijd voetbalden de jongens erg goed en werd dan ook overtuigend gewonnen. De zon kwam steeds meer boven het stadion uit en tegen de tijd van de tweede wedstrijd was de koude ochtend veranderd in een heerlijke lentemiddag. Het zal ongetwijfeld effect hebben gehad want de tweede wedstrijd kwamen we erg slecht gefocust voor de dag. Met wat geluk en hard werken sleepten we daar toch een gelijkspel uit het vuur. De derde en vierde wedstrijd verliepen gemakkelijk zonder echte tegenstand.

Met nog 3 wedstrijden te spelen ging het erom spannen wie er eerste zou worden in de groep. Daarna zouden de 8 teams worden gesplitst in een winnaars ronde en een verliezers ronde. Die rondes gingen dan bepalen wie de bekers mee naar huis zou krijgen! De laatste 3 wedstrijden was het dus knokken om bij de eerste 4 te eindigen. Met uiteindelijk wat pech en 2 overwinningen en 1 gelijkspel eindigden we 3e in de groep en konden we ons dus opmaken voor de winnaars ronde. De eerste wedstrijd hiervan verliep goed en vol overtuiging tankten de jongens vertrouwen met een klinkende 8-1 overwinning. Vervolgens de finale spelen was voor een aantal jongens erg leuk en spannend en ze waren dan ook zeker dat we de wedstrijd gingen winnen. Na een gelijkwaardige wedstrijd stond het een paar seconden voor het einde 3-2 voor NSVV, maar rolde de bal in de eind zoemer nog net in het verkeerde netje. 3-3 als einduitslag en dus moesten penalty’s de beslissing geven. Na een prachtige redding van Yngvar stonden de penalty’s in het voordeel van NSVV, maar zat het metaalwerk de eerste plek in de weg. Twee keer raakten we de binnenkant van de paal waardoor de tegenstander er uiteindelijk met de nummer 1 plek vandoor ging. Frustratie en verdriet natuurlijk bij het team, want ze waren zó dichtbij!

Uiteindelijk hebben ze natuurlijk schitterend voetbal laten zien en een dag heel erg veel plezier gehad. Een bedankje nogmaals richting de ouders die zich enthousiast lieten horen vanaf de zijkant en dank naar TIC Toernooien voor de organisatie!