1 april!

Twee dagen geleden plaatste de Communicatie Commissie een bericht met de mededeling dat NSVV een proef gaat starten met flexvoetbal. Een concept waarbij er geen vaste elftalindelingen meer zijn en er ‘voorzichtig ingeschreven’ wordt. Dit ging dus om een 1 april grap ;-). Velen vonden het zelfs een goed idee door de lage opkomst waar de seniorenelftallen momenteel mee te maken hebben. Anderen waren minder enthousiast en vonden dan ook maar dat er in plaats van vaste contributie, ‘flexcontributie’ betaald moest worden.

Hoewel het een 1 april grap was, zit er ook een serieuze kant aan het verhaal. De lage opkomst werd al besproken in de column van de voorzitter en het is dan ook een serieus probleem. Spelende leden zien het voetballen op de zaterdag steeds minder vaak als sociale verplichting, wat erin resulteert dat de aanvoerders elke week weer een hoop moeite moeten doen om spelers van andere teams te vragen om zo voldoende man bij elkaar te krijgen. Als spelende leden in gaan zien dat ze een sociale verplichting aangaan en gewoon paraat staan op de zaterdag (natuurlijk met uitzondering voor de leden die moeten werken), dan wordt het voetballen voor iedereen weer een plezier!