10 november 2015 ASWH D1

Gisteravond mochten we thuis oefenen tegen ASWH, ook uitkomend in de 1e Klasse (regio Zuid).
Al snel is duidelijk dat we hier met een zeer goede ploeg te maken hebben. Een team met veel snelheid in de voorhoede en die goed georganiseerd speelt.
We staan behoorlijk onder druk het lukt sporadisch om tot een aanval te komen.
Het is dan ook ASWH dat als eerste scoort als de razendsnelle rechtsbuiten ervan door gaat en de bal panklaar legt voor zijn medespeler in het 16 meter gebied, 0-1.
Na een ruim kwartier lijkt de tornado, genaamd ASWH wat uitgeraasd en worden de ruimtes wat groter. Daardoor komen wij meer aan voetballen toe en weten nog voor rust de score om te buigen. Eerst is het Yves die prachtig Simon wegstuurt, die de bal teruglegt, waarna Yves hard uithaalt. De keeper heeft alle moeite met deze kanonskogel en laat de bal los en staat Daan weer eens op de juiste plek om de bal in te schieten, 1-1. Daarna is het Sijmen die zich knap vrijspeelt en de bal laag in de hoek plaatst vanaf de 16 meter lijn, 2-1.
Na rust is ASWH weer opgeladen en hebben we het al snel weer moeilijk. Mede ook door de wissels die we tijdens deze wedstrijd hebben toegepast. ASWH buigt vervolgens hun achterstand om naar een terechte 2-3 voorsprong. Toch komen we nog op gelijke hoogte als Dave zijn vrije trap in het doel belandt als het zicht van de keeper belemmerd wordt en eindigt deze wedstrijd in 3-3.
Een leerzaam avondje tegen een zeer aantrekkelijke tegenstander.