10 oktober 2015 Smitshoek D2

Vandaag de laatste wedstrijd in de bekerpoule tegen medekoploper Smitshoek D2. Op doelsaldo staan we nog 1e maar als het allemaal even tegenzit eindigen we vandaag zomaar op de 4e plek! Dat is nog steeds voldoende om straks in de promotie-competitie uit te mogen komen en dat doel is dus reeds behaald.
Robin ontbreekt vandaag vanwege een blessure.
De eerste helft gaat in een hoog tempo. Smitshoek is ook echt een goede ploeg maar als trainer zie ik deze helft misschien wel het beste NSVV van dit prille seizoen.
Smitshoek probeert ons onder druk te zetten maar wij weten daar goed onderuit te voetballen. We maken gebruik van de vleugels en zijn er soms prachtige combinaties te zien waarin de bal 1x geraakt wordt. Beide ploegen krijgen wat kansjes maar wij hebben er iets meer omdat wij het betere voetbal spelen.
Uiteindelijk is het weer Daan die op het juiste moment op de juiste plaats staat en de bal voor zijn voeten krijgt als de keeper een schot van Katelyn niet goed weet weg te werken. Daan scoort dus de 0-1.
Na rust zien we een ander NSVV. Voetballend wil het allemaal niet meer zo lukken. We lijden veel balverlies en we vergeten te voetballen tegen een Smitshoek die al snel alles op alles zet door met 4 spitsen te spelen.
We zijn voornamelijk aan het verdedigen en komen niet veel meer op hun helft. Smitshoek komt dan ook op 1-1 na een twijfelachtig moment waarbij Luuk aangetikt wordt en struikelt waardoor zijn tegenstander ervandoor kan. Aangezien er veel ruimte bij hun achterhoede ligt komen er nog 2 echte kansen voor ons om op 1-2 te komen, maar helaas worden daar verkeerde keuzes gemaakt en scoren we niet. Uiteindelijk scoort Smitshoek wel en verliezen we alsnog de wedstrijd. Uit een rommelige situatie verdwijnt de bal in het doel, 2-1.
Erg sneu voor ons omdat deze goal buitenspel was en ook nog eens 5 minuten in ‘blessuretijd’ viel. In totaal duurde deze blessuretijd maar liefst 8 minuten terwijl het spel nauwelijks (of niet) stil had gelegen.
Een beetje trieste situatie, omdat ik vind dat wij spelers niet zo willen leren om wedstrijden te winnen.
Ik ben absoluut een voorstander van jonge scheidsrechters die het ‘vak’ moeten leren bij jeugdteams maar zodra je er zelf door benadeeld wordt is dit toch zuur.
Toch hebben we niet alleen hierdoor verloren. Wij vielen de 2e helft ver terug en speelde Smitshoek ‘alles of niets voetbal’ tegen ons waarmee we best moeite hadden. Op naar de competitie waarbij de 1e helft van vandaag mij hierin genoeg vertrouwen heeft gegeven.
Helaas lijkt er een storing op voetbal.nl te zijn en kan ik op dit moment niet de eindklassering van de bekerpoule vertellen.