11 mei 2016 Smitshoek D1

2 dagen na onze clash tegen SHO D1 mogen we vanavond aantreden tegen Smitshoek D1 voor de kwartfinale van de Rijnmond Cup. Smitshoek D1 komt uit in de 3e divisie (..) en is verliezend finalist 2014 en 2015.

Waar we vooraf een Smitshoekse wervelwind verwachten hebben we eigenlijk de wedstrijd redelijk onder controle. Het spel gaat gelijk op en komt het gevaar van Smitshoek eigenlijk van de lange ballen op hun geweldige linksbuiten. Toch zijn wij ook gevaarlijk en als we, in de 10e minuut, de bal veroveren aan de rechterzijde belandt de bal op links bij Daan, die keurig wacht op de opstomende Robin en de bal op het juiste moment mee geeft. Robin twijfelt geen seconde en gaat op volle snelheid op de uitkomende keeper af en plaatst de bal prachtig langs de keeper, 1-0!! En zo lijkt er een 2e sensatie in 1 week aan te komen. Helaas duurt deze voorsprong niet al te lang wat zo’n 3 minuten later is het hun linksbuiten die weggestuurd wordt. Omdat Luuk vergeet in te grijpen en Stephen onnodig uit zijn doel komt, profiteert hij en schiet hij de bal prachtig in de verre bovenhoek, 1-1!

Niet veel later, als hun linksbuiten net aan de zijkant van onze 16 meter over het te ver uitgestoken been van Luuk valt, volgt er een terechte penalty. Stephen zit er dichtbij maar de bal belandt toch in het doel, 1-2. En zo staan we eigenlijk te snel op een onnodige achterstand.

Onze mannen moeten flink aanpoten en we worden wat onzekerder. We geven teveel ruimte weg aan onze tegenstanders waardoor we redelijk onder druk staan. Als Noah dan, vlak voor rust, balverlies lijdt wordt ook dit genadeloos afgestraft en is de ruststand 1-3.

In de rust besluiten we toch om op jacht te gaan naar tegentreffers en gaat de 2e helft redelijk gelijk op. Zo krijgt Liam nog een behoorlijke kans uit een corner bij de 2e paal, maar heeft de pech dat de bal langs de andere kant van de paal gaat. Ook Dave is nog een keer gevaarlijk dichtbij een doelpunt door een vrije trap die net over de lat gaat. Maar Smitshoek heeft duidelijk meer kwaliteiten en als de bal een rare stuit maakt in onze 16 meter maakt Noah in een reflex een handsbal en is er wederom een strafschop die ijskoud benut wordt. En zo is het in de slotfase 1-4.

Helaas vergeet de scheidsrechter ons nog een penalty te geven bij een obstructiegeval op Liam in hun 16 meter waardoor we niet meer terug in de wedstrijd kunnen komen.

De wedstrijd is definitief gespeeld en de werkelijk fantastisch ingeschoten bal, door wederom hun linksbuiten, maakt de eindstand 1-5.

Een uitslag die enigszins geflatteerd aanvoelt (mede door de 2 penalty’s die niet direct een scoringkans opgeleverd hadden) omdat wij Smitshoek behoorlijk tegengas hebben geboden.

En zo komt er een eind aan het avontuur in de Rijnmond Cup waar we met trots op terug mogen kijken. Geëindigd bij de laatste 8 van 83 teams, waarin we de kampioen van de Hoofdklasse (Nieuwenhoorn) en Hoofdklasser Brielle eruit gekegeld hebben.

Trots op onze mannen, die met opgeheven hoofd kunnen terugkijken op deze prestaties!!