19 april 2016 O.S.V. D1

Gisteravond speelden we onze 2e poulewedstrijd voor de HW Bokaal, uit tegen O.S.V. D1, die momenteel bovenaan staan in de 4e klasse. We missen Yves vanwege een blessure.

Het niveauverschil is al snel zichtbaar maar O.S.V. speelt, zoals het zichtbaar lijkt, met 5 verdedigers dus het valt niet mee om openingen te vinden in hun compacte opstelling. We moeten het hebben van de steekballen en die komen een paar keer goed door. Zo is het in de 1e helft 2x Simon die gelanceerd wordt en uitstekend Daan bediend, die dit vervolgens ook 2x goed afmaakt. Zo is de ruststand 0-2 en kan ik nog vermelden dat Noah in deze helft nog een keer de paal raakt.

Na rust zijn wij op stoom en is het wederom Simon die Daan bediend en zo komt de 0-3 al snel op het scorebord. Uit een corner (wederom Simon) is het Tomas die de bal vanuit de lucht in het doel knalt, 0-4. 4 doelpunten en 4x een assist van Simon!

Daarna scoort de mee opgekomen Bauke zeer beheerst en is het slotakkoord wederom voor Daan die de 0-6 en de 0-7 op zijn naam zet en daarmee een zuivere hattrick maakt. Andere noemenswaardige momenten zijn het schot van Liam en de lob van Tomas, beide eindigend op de lat.

In de afsluitende penaltyreeks scoren Liam, Simon, Dave en Bauke en mist Stephen (paal). O.S.V. scoort er geen (3 maal redding Stephen).

Complimenten voor het team dat de gehele wedstrijd gedisciplineerd bleef voetballen.