19 mei 2016 Zuidland

Voor de 2e keer in 3 dagen mogen we, uit, tegen Zuidland strijden om de 5e plek in de competitie.

We arriveren laat door het verkeer dus we starten een half uur later.

Ik heb besloten om vol voor de 5e plek te gaan en daarom starten we in een 1-3-3-4 opstelling. Erg aanvallend en met veel risico in de achterhoede omdat we daar 1 op 1 gaan spelen. En met de wetenschap dat Zuidland over een sterke spits en een razendsnelle buitenspeler beschikt. Maar Zuidland weet niet wat ze overkomt en we zijn vanaf de start uitermate dominant. En dat is eigenlijk het beeld van de gehele wedstrijd. Wij vallen aan en Zuidland komt er af en toe uit met (gevaarlijke) counters. Maar Robin en Noah doen het fantastisch achterin en ook Stephen weet ons een keer te redden. Ondanks ons zeer aanvallende spel worden er weinig uitgespeelde kansen gecreëerd. Het belangrijkste moment voor rust is de vrije trap van Robin, die op de lat belandt.

Na rust gaan we op dezelfde voet door, maar zoals te vaak dit seizoen komen we op een achterstand als 3 verdedigers elkaar aan staan te kijken als Stephen de bal redt. “Dank je wel” zegt Zuidland en schiet de vrije bal in het doel, 1-0. Ongelofelijk….

Wij vallen eigenlijk de gehele 2e helft aan en Stephen heeft nauwelijks meer iets te doen. Het zal toch niet zo zijn dat we 80% van de wedstrijd op hun helft spelen en niet scoren??!!

En gelukkig is daar Robin die met een prachtige pass Daan alleen voor de keeper zet, die koelbloedig de gelijkmaker aantekent, 1-1!  Ook daarna vallen we oppermachtig aan maar de winst weten we niet meer te pakken. En zo zien we eigenlijk de pijnpunten van het gehele seizoen. Moeilijk scoren en zelf weinig weggeven. We eindigen op de 6e plek maar hebben de minst aantal tegendoelpunten in de competitie. Slechts 20 waar kampioen Poortugaal er 23 om de oren kreeg.

Wat betreft deze laatste competitiewedstrijd wil ik nog wel even mijn complimenten uitdelen aan uitblinkers Noah en Robin. Jongens, wat heb ik gisteravond van jullie genoten!!!