20 april 2016 Barendrecht D2

Een dag na de HW Bokaal wedstrijd mogen we alweer inhalen thuis tegen Barendrecht.

We missen Yves (geblesseerd) en Katelyn (KNVB) en hebben 3 spelers die heel de middag een schoolvoetbaltoernooi hebben gehad, dus vooraf zijn we benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Wel hebben we Davy (E1) als aanvulling erbij.

Het eerste kwartiertje gaat het moeizaam. Barendrecht is fel en daardoor komen we nog niet echt aan voetballen toe. Toch krijgen we grip op de wedstrijd en dienen de eerste kansen zich aan omdat we dus beter gaan voetballen. Met name de tandem Robin en Sijmen zorgt voor veel dreiging aan de linkerkant. Uiteindelijk is het Liam die na een mooie solo, oog in oog met keeper, koel de bal in de hoek plaatst, 1-0. Dit is tevens de ruststand.

Na rust blijven we domineren en lukt het Barendrecht niet meer om een vuist te maken. Met name Robin stoomt vaak op aan de linkerkant waardoor we vaak gevaarlijk worden. Als na een snelle balverovering Daan oog in oog met de keeper komt, lukt het hem helaas niet te scoren, maar is Davy er op tijd bij om de afketsende bal beheerst in het doel te schieten, 0-2!

En zo winnen we de wedstrijd waarin we werkelijk nul kansen hebben weggegeven en de 5e plek op de ranglijst pakken. Complimenten aan onze ijzersterke verdediging en aan supertalent Davy, die als E speler moeiteloos meevoetbalt.