22 augustus 2015 Poortugaal D1

Op deze mooie zomerse dag oefenen we thuis tegen Poortugaal D1, ook uitkomend in de 1e klasse.
De wedstrijd is nog geen 2 minuten bezig als Stephen uit zijn doel moet komen en zich voor de tegenstander met de bal gooit. Helaas klapt zijn pink dubbel en kan hij niet verder.
Gelukkig staat Colin (voetballer uit de C1) te kijken en weten we nog van vorig jaar in de D1 dat hij best goed kan keepen. Dus zo gezegd, zo gedaan.
We hebben nu 2 weken goed getraind en de laatste week veel aandacht kunnen geven aan het positiespel en de tactiek.
Dit is dan ook vandaag terug te zien. Het ziet er allemaal verzorgder uit dan vorige week tegen SHO. Iedereen blijft meer op zijn positie spelen en weet ook beter wat er van hem/haar verwacht wordt. Ook tegenstander Poortugaal probeert te voetballen wat het een leuke wedstrijd maakt om naar te kijken.
Veel kansen zijn er echter niet. Zowel Poortugaal als NSVV krijgen de 1e helft een grote kans. Maar die leveren geen doelpunten op.
De 2e helft is niet heel anders. Het eerste kwartier is duidelijk voor Poortugaal. Het tweede kwartier duidelijk voor NSVV. Beide teams komen wat vaker bij het doel, maar ook nu blijft de brilstand (0-0) op het scorebord.
Toch een leuke wedstrijd, leuke tegenstander en hebben we duidelijk voortuitgang gezien.

1440928374_psv