4 juni 2016 Binnenmaas D1

De belangrijkste wedstrijd van het seizoen, de finale van de Hoeksche Waard Bokaal, tegen Binnenmaas. De wedstrijd wordt gespeeld op het hoofdveld (kunstgras) van GOZ.

Eerder dit seizoen zat Binnenmaas bij ons in de bekerronde en speelden we 3-3. Deze finale zou dus geen gelopen koers worden en moesten we scherp beginnen. En dat deden we. Vanaf de 1e minuut domineren wij de wedstrijd en speelt het meeste zich af op de helft van de tegenstander. We voetballen bij vlagen erg goed maar het duurt lang voordat dit zich uiteindelijk ook openbaart in doelpunten.

Als Liam uiteindelijk een prachtige steekbal op Yves geeft, rond Yves het keurig af en staan we na zo’n 20 minuten 1-0 voor! En dit is meteen de ruststand. Het is inmiddels warm geworden en gelukkig wordt het al snel na rust 2-0, als Tomas er vandoor gaat op snelheid en de bal prachtig voorgeeft op de ingelopen Katelyn, die de 2-0 binnen prikt. Zo lijkt het een gemakkelijke klus te worden maar Binnenmaas gaat aanvallender spelen en door niet al te scherp verdedigen komen ze op 2-1. Even is er onrust in ons team en zijn we zoekende naar de organisatie. Binnenmaas laat door hun aanvallende spel ook veel ruimtes vallen en gelukkig is het wederom Katelyn die daarvan profiteert en de bal, in hun 16 meter, snoeihard in de bovenhoek knalt en de bevrijdende 3-1 op het scorebord zet.

Binnenmaas is gebroken en is het Liam die, na goed voorbereidend werk van Simon, de bal van buiten de 16 meter droog in de verre hoek schiet en de eindstand op 4-1 bepaalt.

Een verdiende overwinning en een mooie afsluiting van een goed seizoen!!