5 september 2015 DRL D1

Ondanks de vele regen mogen we vandaag toch aantreden op het kunstgrasveld bij DRL. In de eerste helft golft het spel heen en weer maar lijken wij toch iets sterker waardoor wij vaker bij het doel van de tegenstander komen, dan andersom.
Als Simon in het 16-metergebied neergelegd wordt krijgen we terecht een penalty.
Deze wordt door Liam zuiver in de hoek geschoten, zodat we op een 0-1 voorsprong komen.
Toch moeten we oppassen voor DRL. Zij komen, vooral door hun fysieke kracht, wat vaker op onze helft. Als Sjoerd ongelukkig zijn tegenstander raakt in ons 16-metergebied krijgt ook DRL een penalty. En ook deze wordt goed ingeschoten en is de ruststand 1-1.
De 2e helft gaan we vol voor de overwinning en dat is dan ook snel te zien als Noah de bal in het doel tikt nadat de bal voorgezet is, 1-2.
Niet veel later begint Noah aan een lange rush, als hij door een uittrap van Stephen weggestuurd wordt. Noah zet goed door en weet uiteindelijk een aantal spelers en de keeper van zich af te schudden en de 1-3 binnen te schieten.
Vanaf dat moment lijkt het eindelijk echt ‘veilig’ te zijn en gelooft ook DRL er niet echt meer in.
En er volgt nog een mooi slotakkoord als Sijmen met een prachtige boogbal, de bal in de verre bovenhoek krult en met 1-4 de einduitslag bepaald.
Het was bij vlagen een rommelige wedstrijd met veel balverlies en veel strijd. Toch probeerden wij meer te voetballen en werd dat uiteindelijk ook beloond.