6 februari 2016 SHO D1

In dit vrije weekend van de competitie hebben we een vriendschappelijke wedstrijd, uit tegen hoofdklasser SHO D1. SHO staat daar momenteel 4e.
Onze eerste wedstrijd van dit seizoen verloren we met 1-3. Een ietwat vertekende uitslag.
De eerste 5 a 10 minuten zijn duidelijk voor de thuisploeg en in die fase wordt dan ook al snel gescoord als wij slordig balverlies lijden terwijl onze verdediging in voorwaartse beweging is. Een mooie steekbal is dus voldoende om hun snelle spits te lanceren die de bal koel afmaakt, 1-0.
Mij wij rechten onze rug en pakken eigenlijk vanaf dat moment het initiatief. We spelen het betere voetbal en creëren veel aanvallen. Toch duurt het lang voordat we beloond worden. Op slag van rust gaat Noah ervandoor op rechts en levert een messcherpe voorzet af op de vrijstaande Daan en inkomende Liam. Een inglijdende verdediger probeert dit nog te voorkomen maar werkt daardoor de bal in het eigen doel, 1-1. Het is meteen rust.
Na rust gaan we vrolijk verder waar we gebleven waren. We vallen veel aan en er volgen nog 2 grote schietkansen voor Yves en Liam, maar beiden raken de bal niet lekker. Ook SHO komt wat meer aan voetbal en aanvallen toe. Uit zo’n aanval onderschept Stephen de bal en trapt de bal vervolgens fantastisch uit zijn handen richting Liam. Die is sneller dan beide centrale verdedigers en lobt de bal prachtig over de uitkomende keeper, 1-2!
SHO gaat daarna vol op de aanval door een centrale verdediger door te schuiven als extra spits en dat levert direct een aantal gevaarlijke momenten bij ons voor het doel op. Helaas is het 2 minuten voor het einde toch raak als, we wederom slordig balverlies lijden en SHO alert reageert op een redding van Stephen en de bal alsnog in weet te tikken, 2-2.
Een beetje zuur, maar wederom hebben we een goede wedstrijd op de mat gelegd. Daar mogen we best wel een beetje trots op zijn.