6 oktober 2015 Charlois D1

Ook vorig seizoen maakte ik van iedere wedstrijd een verslag.
Er zit er 1 tussen waarin enkel de volgende tekst stond:
“Soms zijn er van die wedstrijden waarin weinig lijkt te lukken en veel tegenzit.
Dit was er zo een. 4-0 nederlaag. Snel vergeten en op naar volgende week.”

Gisteravond mochten we inhalen. thuis, tegen Charlois D1. Ik stond op het punt een soortgelijke tekst voor dit verslag te gebruiken maar dan zou ik met name de tegenstander nogal tekort doen. Dus ik probeer toch mijn best te doen….
Bij winst waren we eigenlijk zeker van de 1e plaats in de bekerpoule, wat natuurlijk een fantastische prestatie zou zijn. Katelyn ontbrak in verband met KNVB selectiewedstrijden.
Onze voorbereiding was al niet goed. Onze spelers waren al druk aan het voetballen ergens achteraf op het terrein. Ik moest ze daar uiteindelijk op gaan halen om eens te gaan omkleden. Materiaaldienst was dus ook niet geregeld. Het positiespel in de warming up verliep vervolgens ronduit slecht. Het leek of het kruit al verschoten was met het onderling voetballen van even daarvoor….
s.v. Charlois was duidelijk naar Numansdorp gekomen om het de koploper eens erg lastig te gaan maken. Een iets andere beleving dus dan die onze jongens hadden!
En dat was gedurende de hele wedstrijd te zien. Onze tegenstander heeft ons vanaf de 1e minuut tot aan de 60e minuut opgejaagd en onder druk gezet. En wij hebben hier nauwelijks onderuit kunnen voetballen. Ons anders soepel lopende positiespel was nu een aaneenschakeling van snel balverlies. We waren overal een stap te laat en verloren bijna ieder duel. Complimenten dus aan een sterk Charlois die maar liefst 5x wist te scoren en er misschien nog wel 3 meer had kunnen maken. En wij? Wij scoorden er 1, wel de mooiste van de avond…
Na een uittrap van Stephen wordt Daan op snelheid gelanceerd die vervolgens met een strakke boogbal over de uitkomende keeper de bal in het doel pegelt.
1-5 dus….
Een complete off-day. Snel vergeten en op naar as. zaterdag!