70 jaar historie film te bestellen

Vrijdag 3 juni heeft een volle kantine kunnen genieten van de door vrijwilligers gemaakte film 70 jaar historie van NSVV. Historie avondDe avond werd geopend met anekdotes van Rob Reedijk en Arie Kruithof. Rob zijn verhaal  ging over het jaar van de oprichting. Volgens Rob waren de aanwezige namelijk 16 jaar te laat. Er werd al in Numansdorp gevoetbald aan de Schuringsedijk vanaf 1930. Er is zelf geprobeerd om samen een club met onze buren uit klaaswaal op te richten. Door de oorlog is deze vereniging gestopt en na de oorlog in 1946 werd NSVV opgericht. Arie had nog een sterker verhaal. Hij wist de aanwezige te vertellen dat ons eigen clublied “als de bal straks weer gaat rollen” van een andere Hoeksche Waardse vereniging is. Alleen de club naam heeft NSVV gewijzigd. Eigenlijk plagiaat dus.

De film werd gestart en 70 jaar voetbal geschiedenis in Numansdorp trok voorbij. Er waren veel herkenbare momenten . De geschiedenis eindigde bij de kampioenswedstrijd van dit seizoen, dus voor iedereen was er wel een herkenbaar moment terug te vinden in de film.

De vrijwilligers hebben een geweldig mooie film samengesteld uit al het ontvangen archief materiaal. Iedereen die nog een keer na wilt genieten van onze rijke geschiedenis, kan deze film bestellen. We rekenen €7,50 per film. Als je de gemaakte DVD van deze film wilt bestellen, mail dan naam, adres, telefoon en aantal naar [email protected]