Aangepaste corona maatregelen (25 januari)

Naar aanleiding van de nieuwe corona maatregelen mogen we vanaf zaterdag 29 januari weer wedstrijden in competitie verband gaan spelen. Via de bekende webpagina of voetbal app kunnen de wedstrijdschema’s worden bekeken. Toeschouwers langs de kant van het veld zijn gelukkig weer welkom.

Ook mag conform de RIVM voorschriften de kantine weer gedeeltelijk open. Dit met de nodige restricties zoals 3G, mondkapjes, 1,5 meter regel en vaste zitplaatsen. Voor de handhaving zal weer professionele hulp worden ingeschakeld. Maar handhaven begint bij onszelf door aan de regels te houden.

Tevens zullen we een afhaalpunt maken, waar bij overbelasting van de kantine of personen, die niet aan de 3 G voldoen de mogelijkheid krijgen om buiten koffie, thee en beperkt etenswaren te kopen.

Voorlopig zullen we de kantine op (donderdag) avond helaas niet kunnen openen omdat de meeste trainingen tot 21.30 duren en de kantine tot 22.00 geopend mag zijn conform de nieuwe overheidsvoorschriften.

Ook in de kleedkamers gelden in principe de zelfde afspraken als in de kantine zoals 3G, mondkapjes, 1,5 meter regel. Hoe we daar in de praktijk mee omgaan hebben jullie al kunnen ervaren voordat de competitie werd stilgelegd.

Zoals eerder gezegd, de handhaving begint bij onszelf.
Graag willen we iedereen vragen om actief de RIVM regels te handhaven en daar waar nodig elkaar aan te spreken wanneer de regels niet worden gehandhaafd. Zo zorgen we er met zijn allen voor dat we kunnen blijven voetballen en de competities met toeschouwers en met een open kantine het seizoen eindelijk weer eens kunnen afmaken.

Bestuur NSVV