Barendrecht F2 – NSVV F1 1 – 3

Barendrecht F2 – NSVV F1                                                                                                   1 – 3
Zaterdag 21 maart
Doelpuntenmakers: Sajad (2X), Xander

Vandaag een tegenstander die tot dan toe precies evenveel punten had verzameld als NSVV F1, namelijk 15. De thuiswedstrijd tegen deze tegenstander was afgesloten met een 5 – 0 overwinning, dus we wisten dat hier iets te halen zou moeten zijn.
Vandaag was iedereen aanwezig en werd het doel verdedigd door Colin.

Vanaf het eerste fluitsignaal was de wedstrijd gelijkopgaand. Ondanks een klein overwicht voor NSVV F1 vielen er in de eerste helft nauwelijks kansen te noteren. Gevolg was dan ook een 0 – 0 ruststand.

Dan moest het in de tweede helft maar gaan gebeuren. Met een klein windje in de rug speelde het spel zich grotendeels af op de helft van de tegenstander. Na enkele minuten kwam de bal voor de voeten van Xander. Hoewel Xander meestal zijn rechterbeen enkel gebruikt om op te staan besloot hij nu om met rechts uit te halen. Kansloos voor de keeper sloeg de bal hoog tegen het net, 0 – 1. Navraag achteraf leerde dat dit het allereerste doelpunt van Xander betrof dat werd gescoord met zijn “verkeerde” been!
De ban was nu gebroken en ondanks het feit dat het veldspel niet al te best was waren we toch in staat om de 0 – 2 en de 0 – 3 aan te tekenen. Beide doelpunten gemaakt door Sajad.
Doordat vlak voor tijd de tegenstander ook nog een doelpunt wist te maken werd deze wedstrijd beeindigd met een 1 – 3 overwinning voor onze jongens.

Zoals aangegeven was het veldspel in deze wedstijd niet al te best, echter door inzet en de bereidheid om voor elkaar te werken wisten onze jongens deze wedstrijd toch naar zich toe te trekken.

Door deze overwinning is NSVV F1 met een opmars op de ranglijst bezig. Komende vanaf een 10e plaats voor de winterstop staan onze jongens inmiddels op een verdienstelijke 4e plaats.
De echte test zal volgende week plaatsvinden wanneer de koploper in de competitie, Strijen F1, langs komt in Numansdorp.

Een supporter.