Ben je BHV’er? NSVV zoekt jou als vrijwilliger!

Thuis en op het werk heb je alles prima voor elkaar. Je hebt je EHBO diploma of kennis daarvan, of je bent BHV’er op je werk. Maar..

Stel je voor, je bent aan het voetballen en wordt door de tegenstander ernstig getackeld, je voelt iets knappen en weet dat het mis is. Wie staat er dan als eerste op het veld en helpt jou? Juist, de mensen van de EHBO. Ze verlenen je eerste hulp, nemen contact op met een arts of ambulance als dat nodig is en kunnen dan gericht kennis van zaken overdragen en ondersteuning verlenen.

Stel je voor, je staat als ouder langs de kant en je ziet je kind met zijn hoofd tegen de doelpaal koppen, wie wil je als eerste naast jezelf, in de buurt hebben? Juist, de mensen van de EHBO, die met ijs en andere hulpmiddelen de blessure kunnen verzachten terwijl jij als ouder je kind kunt ondersteunen.

Stel je voor, je organiseert als bestuur van een mooie voetbalvereniging een toernooi of evenement waar veel omliggende verenigingen naar toe komen, wat wil je dan uitstralen naast professionaliteit en gezelligheid? Juist, veiligheid. Je wilt de aanwezigheid van een EHBO post met mensen met kennis van zaken en hart voor de vereniging die overzicht houdt in soms pijnlijke en emotionele situaties.

Kortom: Ieder jaar zijn er situaties, waar je als bestuur, maar vooral als ouder of als speler erg blij bent dat er eerste hulp is. Helaas zou dit beeld kunnen veranderen.

Als er vanuit de vereniging niets gebeurt, is er dit seizoen op sommige momenten geen EHBO-ploeg meer te vinden op ons sportcomplex door gebrek aan vrijwilligers. Zo ver kunnen en mogen wij het niet laten komen binnen NSVV.

Daarom zijn wij dringend op zoek naar vrijwilligers. Leden en/of ouders die bij hun werkgever ook bedrijfshulpverlener zijn die komend jaar de EHBO-ploeg willen versterken. NSVV vindt het essentieel dat de EHBO aanwezig blijft bij de vereniging en kennis van BHV binnen de club is hard nodig. Ook mensen met een EHBO diploma die hun kennis willen opfrissen zijn van harte welkom.

Wil je dus een bijdrage leveren aan de vereniging? Wil je als speler het niveau van veiligheid en professionaliteit hoog te houden zodat je trots kunt zijn op je vereniging? Wil je als ouder, supporter of regelmatige bezoeker van NSVV vrijwilligerswerk doen binnen onze gezellige vereniging waarbij je geen kennis van zaken rond voetbal hoeft te hebben?

Schroom dan niet en meld je aan! Aanmelden kan via [email protected] met je naam en telefoonnummer. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op!