Bestuur treedt af tot algemene ledenvergadering

Op vrijdag 5 november heeft het bestuur van NSVV via haar website nieuwe COVID maatregelen aangekondigd. Dit conform de door de overheid opgelegde maatregelen.

Afgelopen zaterdag 6 november zijn er onder dit bericht diverse reacties geplaatst. Daarbij ging een aantal reacties qua omgangsvormen volledig door de ondergrens heen. Zo werden onder de naam van gerespecteerde leden gefingeerde berichten geplaatst, die kwetsend waren en werden er zelfs bedreigingen geuit richting het bestuur. De meest stuitende reactie was: “Het bestuur tegen de muur”.

Voor het bestuur is het onacceptabel dat dergelijke bedreigingen worden geuit. Het bestuur vindt dat alle normen hoe je met elkaar omgaat zijn overschreden. Daarbij komt dat niet iedereen blijkt te beseffen, dat ook het bestuur uit vrijwilligers bestaat die er veel energie in steken om het beste te doen voor de club. Daarom heeft het voltallige bestuur besloten haar functie per direct neer te leggen. De lopende zaken zal het bestuur in demissionaire staat afhandelen tot de ledenvergadering van 22 november a.s. en er zullen geen nieuwe projecten worden opgestart.

De leden waarvan bekend is dat zij zich schuldig hebben gemaakt aan deze uitingen, zullen individueel worden benaderd en tot nader orde worden geschorst.

Tijdens de ledenvergadering van 22 november willen we de situatie met onze leden bespreken en bezien hoe we met dit bestuur de toekomst ingaan. We beseffen dat we een ingrijpende beslissing hebben genomen, maar naar onze mening vraagt de situatie erom.

Arie Kruithof
Rob Reedijk