Aanvangstijd en Coronaregels rondom wedstrijd SSS – NSVV zaterdag 8 augustus

Zaterdag is de wedstrijd tussen SSS 1 en NSVV 1 in verband met de verwachte extreme hitte vervroegd van 14.30 uur naar 11.00 uur. Met name het spelen bij een verwachte temperatuur van 35 graden op een kunstgrasveld zo in het begin van het seizoen wordt minder verantwoord geacht. Naast dat de wedstrijd eerder begint, hebben we ook te maken met Corona maatregelen. SSS heeft een aantal maatregelen genomen, die wij via de navolgende brief hebben ontvangen:

Zaterdag wordt er voor het eerst sinds lange tijd weer een wedstrijd op ons complex gespeeld: De oefenderby SSS-NSVV om half 3. Om dit op een veilige manier te organiseren zijn we helaas genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen om grote drukte te voorkomen.
Er kan maar een beperkt aantal toeschouwers tot ons complex worden toegelaten. Daarom hebben we moeten besluiten dat de wedstrijd alleen toegankelijk is voor maximaal 190 SSS-leden (kom dus op tijd) en 60 NSVV-supporters (deze uit-supporters krijgen vooraf van NSVV kaarten).

Houd je aan de volgende regels:

• Het spreekt voor zich dat iedereen met gezondheidsklachten thuis blijft.
  • Op het gehele complex houden we afstand tot elkaar. Gebruik daarom alle zijdes van het veld. Ook langs de lijn moet er namelijk 1,5 meter afstand gehouden worden tot degene naast je. Voor huisgenoten en jeugdleden geldt dit niet.
  • Om aan deze afstandsregels te kunnen voldoen worden er maximaal 250 personen op ons complex toegelaten volgens eerder genoemde verdeling. Deelnemers aan de wedstrijd(en) worden niet meegerekend.
  • Vermijd drukte en kom in de rust alleen richting de kantine om iets te kopen. Geef elkaar ook na afloop van de wedstrijd de ruimte zodat iedereen het complex op een veilige manier kan verlaten.
  • Houd je aan de regels en looprichting in de kantine. Ingang aan de voorkant, uitgang aan de zijkant.
  • Ook voor het kleedkamergebouw is een looprichting ingesteld. Ingang is voorlopig bij kleedkamer 7, uitgang bij kleedkamer 1.
  • Ook in de kleedkamers gelden de afstandsregels. Indien mogelijk krijgen teams meer tijd in een kleedkamer om na elkaar om te kleden of worden er meerdere kleedkamers toegewezen.

We gaan er vanuit dat iedereen zijn gezonde verstand gebruikt en zich aan bovenstaande regels houdt. Zo voorkomen we dat op het hele complex stickers en markeringen moeten worden aangebracht.

Dit betekent dat we zaterdag maximaal 60 NSVV supporters kunnen toelaten op het SSS complex. Ben Prooij en ik (ondergetekende) staan bij de ingang van het SSS complex vanaf 10.30 uur met 60 kaarten, degene die het eerst komen krijgen als eerste een kaart. De procedure is simpel: vol = vol.  Dus als je de eerste wedstrijd van het seizoen van NSVV wilt zien, dan moet je vroeg naar Klaaswaal afreizen.

Daarnaast vragen wij jullie a.u.b. de regels te respecteren en op te volgen die in de brief staan, die wij vandaag van SSS hebben ontvangen. Tot zover in Corona tijd  met voor Nederland extreme temperaturen de regels, die voor de wedstrijd gelden.

Misschien tot zaterdag,

Arie Kruithof