De Jonge Spartaan A3 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 17 januari: De Jonge Spartaan A3 – N.S.V.V. A2     (1-0) 3-1

Zonder Thijs den Boer, aanvoerder Nick van der Sluijs en Romano van der Zwart begonnen we deze koude zaterdagmiddag ná de winterstop uit tegen De Jonge Spartaan. De hoekvlaggen werden om 14:35 uur in de grond gestoken, dús de wedstrijd kon uiteindelijk beginnen! Na 5 minuten voetballen wist Stan in ‘t Veld vanaf rechts het hoofd van Allard Korbijn te vinden, maar helaas voor ons nét niet goed genoeg om op voorsprong te komen. De thuisploeg wist dat wel, want door middel van een buitenspeldoelpunt stond er na 10 minuten 1-0 op het scorebord. Hierna pakten we de draad echter weer snel op, want we waren duidelijk niet de mindere vanmiddag. Alwin Bos moest vanwege een hardnekkige hamstringblessure wederom het veld verlaten, beterschap AlwinAlex Visser passte goed op Edgar Evertse, die zijn poging gestopt zag door de stevige, máár goede keeper van de thuisploeg. Ricardo Bom hield ons ná 20 minuten in de wedstrijd met een knappe redding. De kansen waren aan het eind van de éérste helft écht voor ons. Nick van der Hoek zag vlak voor het rustsignaal zijn schot uit de kruising geranseld worden en Stan in ‘t Veld schoot nét langs de verkeerde kant van de paal. Met een 1-0 achterstand gingen we de warmte van de kleedkamer opzoeken. Allard Korbijn en Nick van der Hoek vertrokken weer richting Numansdorp vanwege werkzaamheden. Edgar Evertse zou óók vertrekken, máár omdat we dan met tien man de tweede helft zouden moeten voetballen, besloot hij te blijven….klasse instelling Ed!! Vlak ná rust kwam de thuisploeg helaas op 2-0. Gelukkig werd het niet snel hierna 3-0, want Ricardo Bom wist wederom fraai te redden. Een dik kwartier voor tijd viel dan tóch de beslissende 3-0 door de razendsnelle aanvaller van de ploeg uit Middelharnis. Edgar Evertse wist vlak voor tijd de Numansdorpse eer te redden door fraai de 3-1 binnen te schieten. Volgende week Heinenoord A1 thuis….