De Week van de Scheidsrechter: zonder scheidsrechter geen voetbal!

Net als voorgaande jaren is het vanaf aankomende donderdag weer “de Week van de Scheidsrechter”.

Tijdens deze week is er op alle voetbalvelden volop aandacht voor de scheidsrechters in het amateurvoetbal en de essentiële rol die zij spelen.

Ook wij als NSVV steunen dit initiatief uiteraard voor de volle 100%! We kunnen namelijk helaas uit ervaring spreken: “zonder scheidsrechter geen voetbal”.

Als vereniging hebben we scheidsrechters hoog op de agenda staan. Om die reden hebben we een scheidsrechterscommissie opgericht.

De komende 2 zaterdagen, 5 en 12 oktober 2019, zullen alle scheidsrechters van de vereniging en de KNVB in het zonnetje worden gezet. Voor aanvang van elke wedstrijd zal door de aanvoerder van het thuisspelende NSVV team een attentie worden uitgereikt.

“Ik word scheidsrechter”

Elk seizoen worden er bij NSVV ruim 600 thuiswedstrijden gespeeld. De scheidsrechter helpt deze in goede banen te leiden. Een belangrijke rol dus! Lijkt fluiten jou leuk en zie je hoe belangrijk het is om voldoende scheidsrechters te hebben zodat iedereen kan voetballen? Probeer het, meld je aan!

Wil je beginnen met fluiten, of heb je vragen rondom dit onderwerp? Neem contact op met de scheidsrechterscommissie via [email protected]. De leden van deze commissie kunnen je zeker verder helpen.

De opleiding tot scheidsrechter start intern. Zodra er voldoende deelnemers zijn, zal bij de KNVB de cursus worden aangevraagd. Deze kosten draagt de vereniging.

Aarzel dus niet en geef je op!

Namens de Scheidsrechterscommissie NSVV

Gert den Tuinder