Even voorstellen: de scheidsrechterscommissie

In dit stukje willen wij ons graag even aan jullie voorstellen. Mijn naam is Gert den Tuinder, ik ben 48 jaar oud en woon samen met mijn vrouw Angeline en zoon Ayden in Ooltgensplaat. Voor sommige ben ik waarschijnlijk al een bekend gezicht als scheidsrechter.

Wie zich ook gaat inzetten voor de scheidsrechterscommissie is Jan Vos. Jan Vos is 49 jaar oud en woont samen met Fija. Waarschijnlijk ken je hem al als assistent scheidsrechter van het vlaggenschip van onze vereniging, trainer mo17-2 en als scheidsrechter binnen de vereniging.

De scheidsrechterscommissie is natuurlijk niet zomaar in het leven geroepen. De commissie heeft de volgende doelstellingen:

• Het begeleiden dan wel coachen en opleiden in samenwerking met de KNVB.
  • Om te zorgen voor een kwalitatief leiding geven aan de wedstrijden bij NSVV.
  • Samen met Jan gaan we de nieuwe scheidsrechterscommissie invulling geven.

Waarom een scheidsrechterscommissie?
Afgelopen seizoen is er achter de schermen samen met afgevaardigde van het bestuur veel overlegd hoe we binnen onze vereniging meer kunnen betekenen voor onze scheidsrechters.

Een aantal punten die daarom belangrijk zijn voor de commissie:

• Werving & behoud van scheidsrechters
  • Verhogen van de kwaliteit
  • Meer aandacht voor scheidsrechters
  • Nazorg bij excessen
  • Spelregelkennis
  • Budget kledinglijn

Om  dit alles te tewerkstellen is er een concept beleidsplan uitgewerkt en aangeboden aan het bestuur. Dit beleidsplan is op de bestuursvergadering uitvoering besproken en na enkele inhoudelijke wijzigingen akkoord bevonden. Dit plan zal op de eerst volgende algemene ledenvergadering aangeboden worden aan de leden.

Idealiter voldoet het beleidsplan arbitrage aan hoge doelstellingen en verwachtingen. Wij als commissie gaan met veel enthousiasme en inzet deze uitdaging aan en zullen jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

En natuurlijk staan wij open voor vragen, feedback en hulp!

Namens de scheidsrechterscommissie NSVV

Met vriendelijke groet,