Gebruik van kleedkamers in coronatijd

Vanaf 1 juli is trainen en voetballen voor alle leeftijdscategorieën weer toegestaan, waarbij geen 1,5 meter afstand behoeft te worden gehouden. Diverse teams hebben inmiddels al getraind en gevoetbald en de andere teams starten binnenkort.
Voorafgaand en na afloop van de trainingen en wedstrijden dienen spelers van 19 jaar en ouder wel 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, waaronder in de kleedkamers en de kantine.

Tot zaterdag 29 augustus kan er op de trainingsavonden geen gebruik worden gemaakt van de kleedkamers, omdat deze grotendeels nog vol staan met kleding, tassen e.d. Vanaf
29 augustus kan dat wel, maar NSVV adviseert, tenzij het niet anders kan, om daar zo min mogelijk gebruik van te maken. Thuis douchen wordt dus aangemoedigd.

Op zaterdag 29 augustus start de bekercompetitie voor een groot aantal teams en gaat de boel weer los. Om te voorkomen dat er teveel spelers en begeleiders tegelijkertijd in en rondom de kleedkamers aanwezig zijn, zal er tussen de wedstrijden meer tijd ingeruimd moeten worden. Dat betekent dat, indien nodig, er wedstrijden ingepland zullen worden die starten tussen 08.00 uur en 17.00 uur. Van alle teams wordt verlangd dat zij na de wedstrijden zo snel mogelijk douchen en omkleden.

Van de seniorenelftallen mogen, afhankelijk van de grootte van de kleedkamers, maximaal
6 tot 8 spelers tegelijk in een kleedkamer aanwezig zijn. Daarom zullen deze teams in groepjes om moeten kleden en douchen. Omdat daarmee ook extra tijd is gemoeid, zullen de wedstrijden van de seniorenteams, tenzij de KNVB dat niet mogelijk maakt vanwege niet kunnen wijzigen van aanvangstijden, als laatste op de zaterdagen worden ingepland. Ook hier geldt dat van de seniorenteams wordt verlangd dat zij na de wedstrijden zo snel mogelijk douchen en omkleden. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om de zgn. 3e helft in de kleedkamer door te brengen.

Het bestuur van NSVV staat open voor vragen en/of suggesties rond het gebruik van de kleedkamers.