IJ.V.V. De Zwervers A2 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 28 november 2015: IJ.V.V. De Zwervers A2 – N.S.V.V. A2       (2-0)  3-3

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week mochten we vandaag gelukkig weer de wei in. Wederom stond er een Rotterdamse club als tegenstander op het programma van de KNVB….én wel de alleréérste tegenstander van deze competitie….IJ.V.V. De Zwervers. Lekkere planners dáár in Zeist!! In de éérste wedstrijd werden we de eerste helft volledig overdonderd door de snelle balbehendige aanvallers van De Zwervers; die moesten dús deze keer uitgeschakeld worden! Met Alwin Bos en Oscar Buisman als backs dachten we ons daar vandaag wél tegen te wapenen. We begonnen de wedstrijd vrij aardig, want na zo’n vijf minuten probeerde Ricky van Zwieten met een omhaal het leer in het net te werken, maar de Rotterdamse doelman stond goed opgesteld. Vrijwel meteen hierna moest Youri Bakker handelend optreden om de openingstreffer van de thuisclub te verhinderen. De Zwervers trok, mede door de harde wind, de eerste helft het spel steeds meer naar zich toe. Hun razendsnelle aanvallers bleken óók vandaag weer bijzonder gevaarlijk. Het werd dan ook verdiend 1-0 uit een razendsnelle uitval door het midden van onze verdediging. Met de wind vól tegen bleef het voor ons moeilijk voetballen, maar we leken meer grip op het spel te hebben dan in de thuiswedstrijd. Tóch keken we na ruim een half uur voetballen tegen een 2-0 achterstand aan. Een voorzet vanaf rechts werd door de Rotterdamse spits in duidelijke buitenspelpositie binnengetikt. Een typisch schoolvoorbeeld van buitenspel, máár de scheidsrechter wilde helaas niets van onze protesten weten. We moesten deze onverdiende tegenslag even te boven komen, maar Ricky van Zwieten kreeg vlak voor rust tóch twee kansjes om de achterstand wat  draaglijker te maken. Helaas gingen we dan tóch met een 2-0 achterstand rusten. Ná rust hadden wij het windje dus in de rug. We moesten daar kennelijk zó aan wennen dat een slippertje in de éérste minuut na rust ons bijna fataal werd. Máár gelukkig hebben we altijd nóg Youri Bakker onder de lat staan! Uit een vrije trap van Allard Korbijn schoot Wouter van Dam in goede positie hoog over. Niet veel later wist Allard Korbijn met een fraai steekpassje Wouter van Dam voor de Rotterdamse keeper te zetten, maar laatstgenoemde zag zijn inzet rakelings naast de verkeerde kant van de paal over de achterlijn verdwijnen. We bleven goed druk zetten op de verdediging van De Zwervers. Een goed genomen vrije trap van Alex van der Bijl ter hoogte van de middellijn kwam, gedragen door de wind, achter de Rotterdamse verdediging terecht, waar Allard Korbijn goed stond opgesteld en de 2-1 binnenknikte. De gelijkmaker hing in de lucht…. Máár helaas wist de thuisploeg uit een razendsnelle uitval de voorsprong weer te vergroten naar 3-1. Youri Bakker hield ons vlak hierna nog in de wedstrijd met een uitstekende redding. Toch geloofden we dat er méér inzat vandaag, dus bleven we volledig druk zetten op de Rotterdamse verdedigers. Na een voorzet van links belandde de bal voor de voeten van Edgar Evertse die kruiselings de 3-2 binnen schoot. Met nog vijf minuten op het horloge van de scheidsrechter moesten we wel proberen om er een gelijkspel uit te slepen. De wederom uitstekend spelende Hugo Beekman moest dus plaatsmaken voor een extra aanvaller. In de slotminuut mocht Alex van der Bijl wéér aanleggen voor een vrije trap ter hoogte van de middellijn. Een exacte kopie van de 2-1 was het gevolg, want wéér zeilde de bal over de Rotterdamse verdedigers én wéér stond daar Allard Korbijn die fraai binnenkopte: 3-3. Gefeliciteerd met dit dikverdiende gelijkspel mannen!! Volgende week de uitwedstrijd tegen Barendrecht….