Jeugdtrainers bijeenkomst 3 juni

Maar liefst dertig van onze jeugdtrainers waren aanwezig woensdag 3 juni. Tijdens deze bijeenkomst werd de voortgang van VIOS toegelicht en de nieuwe technische jeugd hart gepresenteerd.

VIOS 3 juni bewerktOm de hoofddoelstelling van VIOS om de beste jeugdopleiding van de Hoeksche Waard vorm te geven zijn een drietal speerpunten benoemd. Verder verbetering van de opleiding, regionale aantrekkingskracht en groei van het aantal jeugdleden. Aan ieder speerpunt zijn acties verbonden om onze hoofddoelstelling te halen.

Via deze link is het nieuwe VIOS basis document te downloaden

Voor de jeugdopleiding is de laatste maanden een nieuw technische jeugdcommissie gevorm en een nieuwe technisch hart aangesteld. De technische commissie jeugd bestaat uit:

• Jeroen reedijk (breed)
  • Hans Havelaar (bovenbouw)
  • Willemjan van der Giesen (onderbouw)
  • Menno van Oort (operationeel)

De nieuwe technische jeugd hart bestaat uit:

• Kor van der Heiden (breed)
  • Bas Snel (bovenbouw)
  • Jaap den Haan (onderbouw)

Jaap den Haan krijgt er dus twee nieuwe collega’s bij, waarmee NSVV flink investeert in de doelstelling om de beste jeugdopleiding van de Hoeksche Waard te worden. Bas Snel is al een bekende binnen NSVV en komt hiervoor over van de senioren. Kor van der Heiden is nieuw, al is hij in het verleden assistent trainer bij NSVV geweest. De laatste periode was Kor jeugd coördinator bij Binnenmaas en Rhoon. Sommige jeugdtrainers kende Kor al aangezien Kor docent kaderopleidingen is bij de KNVB.

Er is gekozen om te gaan opleiden volgens de KNVB methode. Voor iedere categorie van Mini Pupillen tm A junioren is vastgelegd wat ze hoofdzakelijk moeten leren. Voor de F pupillen is dit bijvoorbeeld doelgericht leren handelen met de bal. Kinderen van die leeftijd zijn nog niet goed in staat samen te spelen, daarom is het beter goed te leren handelen met de bal. Als ze daarna E pupil worden is het hoofddoel wel leren samen doelgericht te spelen.

De nieuwe driehoek sloot de avond af met een uitnodiging aan alle jeugdtrainers een interne trainersopleiding te komen volgen bij hun van acht avonden. Doel van deze acht avonden is een goede lijn door heel onze jeugdopleiding te krijgen van trainen en coachen van onze jeugdspelers.