Kom allen naar NSVV 1 – ZBC’97 zaterdag 4 april

Waarom zaterdag naar NSVV 1 gaan kijken?

NSVV speelt zaterdag 4 april om 14:30  de laatste wedstrijd van de tweede periode thuis tegen ZBC’97. We staan vier aan kop in de tweede periode en als we deze wedstrijd winnen zijn we zeker tweede periode kampioen. Dit is dus een geweldig belangrijke wedstrijd voor onze vereniging. Als tweede periode kampioen spelen we nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse. Onze jongens gaan zeker beter spelen met positieve steun van ons als supporter. Kom het eerste elftal steunen en laten we er met zijn allen voor zorgen dat we na de competitie nog een mooi spektakelstuk kunnen aanschouwen.

Is de tegenstander ZBC’97 te verslaan?

Zowel in de eindstand, als in iedere afzonderlijke periode staan ze vijfde (behalve in de tweede periode zesde). Ze presteren dus constant en staan in theorie maar één punt achter SSS. Maar als we in  theorie negen punten voor staan op SSS en de trainer van SSS zegt dat hij een veel beter voetballende ploeg heeft, wat is de waarde dan van theorie.

In de praktijk heeft NSVV de uitwedstrijd tegen ZBC’97 met 1-3 gewonnen. ZBC’97 heeft in negen thuiswedstrijden 21 punten gehaald en in tien uitwedstrijden slechts 9 punten. Afgelopen zaterdag hebben ze de uitwedstrijd tegen degradatiekandidaat DHV met 0-3 verloren.

Worden we nog tweede periode kampioen als we zaterdag niet winnen?

NSVV heeft in de tweede periode 8 gespeeld en 20 punten. De enige ploeg die NSVV nog theoretisch in kan halen is VVOR met 6 gespeeld en 13 punten. VVOR moet nog drie uitwedstrijden spelen in de tweede periode.

Zaterdag 4 april Groote Lindt – VVOR

Maandag 6 april Seolto – VVOR

Dinsdag 14 april EBOH – VVOR

Als VVOR één van de drie wedstrijden gelijk speelt en de rest wint, dan moeten we a.s. zaterdag minimaal gelijk spelen om tweede periode kampioen te worden.

Als VVOR één van de drie wedstrijden verliest en de rest wint, dan kunnen we gewoon verliezen en zijn we tweede periode kampioen.

Groote Lindt heeft er alle belang bij om punten van VVOR te pakken en zo NSVV tweede periode kampioen te maken. Dit zorgt ervoor dat NSVV niet meer meedoet om de eerste periode over te nemen van kampioen Feyenoord. Groote Lindt staat bij winst tegen VVOR twee punten voor op SSS en heeft nog een wedstrijd minder gespeeld ook. Als Groote Lindt dan SSS voor blijft nemen ze eind van het seizoen de eerste periode over van kampioen Feyenoord.

Kunnen we nog de nacompetitie halen als we geen tweede periode kampioen worden?

We hebben dan nog twee kansen. De derde periode winnen of tweede blijven in de eindstand en de eerste periode overnemen van kampioen Feyenoord.

In de derde periode hebben we vier van de negen wedstrijden gespeeld en  zeven punten behaald. Boven ons staan alleen ’s Gravendeel en Binnenmaas met negen punten. Binnenmaas heeft de negen punten wel in drie wedstrijden behaald. We krijgen Binnenmaas nog uit, dus er zijn nog voldoende mogelijkheden om derde periode kampioen te worden. De ploegen in de eindstand direct achter ons lijken bij voorbaat kansloos voor de derde periode. Groote Lindt heeft vier punten en SSS slechts twee punten behaald in de derde periode.

De laatste mogelijkheid is in de eindstand tweede blijven voor Groote Lindt en SSS. We staan zes punten voor op SSS en zeven punten op Groote Lindt. Met dan nog vijf wedstrijden te spelen moet een voorsprong te behouden zijn. Maar hier laten onze mannen het niet op aankomen.

We gaan er een mooi voetbalfeest van maken!

Tot zaterdag!