Ledenvergadering afscheid Rob Reedijk

Er is een mooi eerbetoon aan Rob Reedijk gegeven na bijna 20 jaar penningmeester te zijn geweest bij NSVV.

Tammo Beishuizen lid van het KNVB bondsbestuur was namens de KNVB aanwezig en gaf een mooie speech. Hierin kwam het beeld naar voren dat Rob bij de KNVB toch echt het meeste indruk gemaakt heeft als speler. In het grote KNVB boek staat Rob genoteerd als een speler die de spelregels beter kent dan de door de KNVB opgeleide scheidsrechters. Daarna rijkte hij namens de KNVB de gouden waarderingsspeld uit aan Rob.

Daarna was het woord een NSVV voorzitter Arie Kruithof. Het meest bijgebleven was het moment dat Arie net voor zijn nieuwjaar toespraak moest afzeggen. Geen paniek want we hebben altijd nog vicevoorzitter Rob Reedijk. Geef Rob zonder voorbereiding een microfoon in zijn handen en hij maakt er een show van. Toen Arie zijn zoon thuis kwam na de nieuwjaarsreceptie vroeg hij hoe de toespraak van Rob was. Zijn zoon had in jaren niet zo’n goede speech gehoord en er was ook nog flink gelachen.  Namens NSVV reikte Arie een tegoedbon voor een reisje aan Rob uit. Tenslotte had hij nog een grote verassing voor Rob. Hij reikte Rob een lijst uit met een NSVV shirt erin met erop de tekst erelid en gele en rode kaarten. Rob was benoemd tot erelid van onze mooie vereniging.  Arie deed er direct nog een schepje bovenop door ook secretaris van het bestuur Piet Bestebroer te benoemen tot erelid van NSVV.

Rob erelid 017

Rob liet blijken  diep onder de indruk te zijn van het erelid zijn van zijn vereniging. Het leek er zelfs even op dat Rob sprakeloos was, maar dit was van korte duur. In zijn speech ging hij door zijn bijna 20 jaar bestuursgeschiedenis heen. Van het eerste bestuur waar hij in kwam zijn inmiddels drie personen overleden. Hij was 29 jaar en speler van het tweede elftal toen hij in het bestuur kwam als penningmeester. Dit was een bestuur waar de inmiddels drie personen van zijn overleden. Dat hij zelf speler was van de selectie was natuurlijk wel apart als het over contractverlenging van een trainer ging. Administratief was alles nog niet perfect geregeld toen hij begon. Er is een administratief systeem opgezet dat maar eenmaal in de problemen is gekomen, toen Rob een paar jaar geleden zijn harde schijf van zijn computer brak en hij geen goed back-up had. Veel van de huidige discussies in het bestuur zijn gelijk aan twintig jaar geleden. De opbouw en uitkomst van de energierekening begrijpt hij bijvoorbeeld nog steeds niet. Twee zaken zijn wel sterk veranderd. De klasse waarin het eerste elftal uitkomt en de financiële positie van NSVV. Het eerste speelde toen hij in het bestuur begon eerste klasse, terwijl er nog geen hoofd- en topklasse bestond. Ondanks de hoge klasse waren er grote financiële problemen. Er was bijvoorbeeld een huur achterstand bij de gemeente. Rob neemt afscheid terwijl het eerste in de derde klasse speelt, maar NSVV wel een financieel kerngezonde vereniging is met een schitterend complex en meer dan duizend leden. Hij heeft specifiek Marja ’t Hooft en Kees Tolenaars bedankt voor hun geweldige hulp bij het verwerken van de administratie. Kees helpt Rob al vanaf het begin toen hij bijna 20 jaar geleden penningmeester van NSVV werd.