Leslie Snel nieuwe leider/assistent trainer NSVV 2

Na 8 jaar leider te zijn geweest van NSVV 2 neemt Loek Kruijthof dit seizoen afscheid van ‘het tweede’. We bedanken hem voor zijn jarenlange inzet voor de club. Zijn opvolger voor het leiderschap is Leslie Snel, die dit gaat combineren met een rol als assistent trainer van Pascal Hoek. Ondanks dat Leslie geen onbekende is van velen, stelt hij zich hier toch nog even voor.

Eenendertig jaar, is dat niet wat jong om te stoppen met voetballen?

Inderdaad ben ik met eenendertig jaar nog een beetje jong om te stoppen met voetballen, maar door blessures kwam ik nog te weinig aan voetballen toe. Ik ben een laatbloeier en daarom heb ik relatief kort in de hoogste senioren teams gespeeld.

Wanneer ben je dan tot bloei gekomen?

Vanuit de jeugd kwam ik in het derde elftal terecht. Toen was het lampje nog niet aan en ging ik gewoon op vrijdagavond stappen. Totdat ik op mijn vijfentwintigste door een blessure van Joost Ruigendijk een kans kreeg in het tweede. Ik ging serieus leven voor mijn sport en groeide uit tot een vaste kracht in het tweede. Dat seizoen was ik belangrijk voor het team met drie beslissende goals en werden we kampioen. We promoveerden toen naar de eerste klasse!

Was je top het tweede team?

Bas Snel kende mij nog vanuit de jeugd. Hij zei dat ik altijd een technisch goede voetballer was, maar vond mijn mentaliteit slecht. Bas en Ton zagen dat ik veranderd was en hebben mij een kans gegeven in het eerste. Die heb ik met beide handen aangegrepen totdat ik een vervelende liesblessure kreeg.

Wie van NSVV heeft jou gevraagd voor deze rol bij NSVV 2?

Ik was een keer in gesprek met Pascal Hoek, trainer van het NSVV 2. Hij vertelde dat NSVV op zoek was naar een nieuwe leider, maar hij ook graag een assistent trainer erbij had. Bij het tweede komen er veel spelers trainen en voor Pascal alleen is de groep af en toe te groot. Hij vroeg of ik samen met hem de uitdaging aan wilde gaan volgend seizoen. Ik moest er een nachtje over slapen maar na een tweede gesprek met Pascal en leden van de voetbaltechnische commissie hebben we elkaar de hand gegeven.

Wil je uiteindelijk doorgroeien naar hoofdtrainer?

Ik ben negen jaar jeugdtrainer geweest en veel huidige tweede elftal spelers hebben de basis van het spelletje van mij meegekregen. Dus trainer zijn vind ik zeker leuk. Ik moet nu eerst eens gaan ervaren hoe dat bij de senioren is. Maar wie weet ga ik nog een keer mijn trainers diploma’s halen. Het lijkt me leuk om trainer van het derde elftal te worden en jongens te laten doorstromen naar het tweede elftal en kijken of er een pareltje tussen zit die het eerste elftal kan halen.  Ik heb in ieder geval zeker de ambitie om hoofdtrainer van NSVV 2 te worden.

Verliefd/verloofd/getrouwd?

Ik woon samen met mijn hond Shelby in Numansdorp.

Velen weten dat je naast NSVV nog een grote liefde hebt voor Liverpool. Hoe is het eigenlijk met je “Liverpool” kamer?

Er zijn het afgelopen seizoen minder voetbalshirtjes bijgekomen dan andere jaren. De verzameling is ruim honderd shirts. Online shirtjes bestellen is veel minder leuk dan een shirtje ophalen bij het Liverpool stadion Anfield Road. Ieder seizoen ga ik wel een paar keer naar Anfield Road en kom ik met nieuwe shirtjes thuis. Door corona ben ik er nu al te lang niet geweest. Het wordt weer tijd, maar eerst maar eens NSVV opengooien. Teveel mensen zijn te lang niet op de voetbal geweest.

Tot slot, wie wint het EK?

Ik hoop natuurlijk Nederland, maar ik denk het niet. Veel kampioenschappen is Engeland mij tegengevallen. Ze hadden altijd goede spelers, maar het was geen team. Ik denk dat ze er dit keer wel een team van kunnen maken en dan gaat ze het een keer lukken. Ik zet mijn geld op Engeland.

We wensen Leslie veel succes toe komend seizoen!