Mobiel digitaal wedstrijdformulier (mDWF)

Vanaf dit seizoen doet het mobiel digitaal wedstrijdformulier zijn intrede. Daarmee verdwijnen de spelerspassen en de wedstrijdregistraties in Sportlink. Dit met uitzondering voor de pupillen t/m JO11 en MO11; hier worden de uitslagen nog doorgegeven via Sportlink.

Leiders/coaches/aanvoerders van een team of diens vervanger geven in de Wedstrijdzaken-app van de KNVB per wedstrijd gegevens op, zoals aanwezige basisspelers, wissels, aanvoerder, assistent-scheidsrechters en rugnummers (vanaf zeven dagen voor aanvang wedstrijd mogelijk). Na het definitief invoeren in de app kunnen er geen wijzigen meer worden gedaan, dus het is belangrijk dat de invoer pas op het laatste moment (= vlak voor de wedstrijd) definitief wordt gemaakt om zo nog wijzigingen te kunnen aanbrengen. Anders kan alleen de scheidsrechter of wedstrijdsecretaris de invoer nog veranderen.

De scheidsrechter controleert voor aanvang van de wedstrijd de ingevoerde gegevens en stemt met de teams af waar en wanneer de controle plaatsvindt. Dit kan zijn op of nabij het veld of in of nabij de kleedkamer. Een speler (vanaf de O13 -pupillen) zonder digitale pasfoto in de app mag alleen meespelen als hij zich met een geldig legitimatiebewijs bij de scheidsrechter kan legitimeren.

Na afloop hoeft er geen akkoord meer gegeven te worden voor de uitslag die de scheidsrechter invoert, wel kan je bezwaar maken als er jouw inziens door de scheidsrechter fouten zijn gemaakt bij de invoer.

Spelers kunnen overigens zelf ook in de app, waarin zij o.a. hun eigen communicatiegegevens, adresgegevens en privacy-instellingen kunnen wijzigen. Behoudens een e-mailadres, die gelijk is aan de gebruikersnaam voor de app. Als een lid een ander e-mailadres in gebruik heeft dan deze bij NSVV bekend is, dan dient dit gewijzigd te worden door de ledenadministratie van NSVV ([email protected]), waarna het lid zich opnieuw kan registreren met dat nieuwe e-mailadres.

Tevens kan een ieder zelf een actuele digitale pasfoto toevoegen aan het eigen spelersprofiel in de app. Dit is vanaf de JO13 / MO13 (D-pupillen) noodzakelijk voor het mogen spelen van competitie- en bekerwedstrijden. Voor de pupillen t/m O11 geldt dit dus niet. In de periode tot 1 november kan ook een reeds geplaatste, oude pasfoto worden vervangen.

De Wedstrijdzaken-app van de KNVB is door een ieder gratis te downloaden in de Apple Store en Google Play Store. Je kan je dus alleen registreren met het e-mailadres dat bij NSVV bekend is.