N.S.V.V. A2 – Goudswaard Piershil A1

Zaterdag 7 maart 2015: N.S.V.V. A2 – SJO Goudswaard Piershil A1   (2-1) 2-5

Zonder een waslijst aan spelers stond vandaag de eerste returnwedstrijd van deze competitie op het programma. Nick van der Sluijs (Bonaire), Edgar Evertse (geblesseerd), Allard Korbijn (geschorst), Thijs den Boer (werk), Ricardo Bom (werk), Alex Visser (ziek) en Romano van der Zwart (ziek) waren er allemaal niet bij. Gelukkig stond daar wel weer tegenover dat Alwin Bos weer hersteld was na een vervelende hamstringblessure en met dank aan coach Jan Noordijk hadden we vanmiddag de beschikking over Youri Bakker en Arnoud Cazander van de B2. Bij deze hartelijk bedankt jongens!! In tegenstelling tot eerdere wedstrijden begonnen we vandaag wel goed. Na een gelijkopgaand begin kwamen aan beide kanten wat kansen. Na een kleine tien minuten spelen kopte Alwin Bos uit een hoekschop van Nick van der Hoek net naast. Hierna waren er nog kansen voor Ricky van Zwieten en Nick van der Hoek om op voorsprong te komen. Na een kwartier wist Youri Bakker met een fraaie redding nog een tegentreffer te vermijden, maar niet veel later kwamen de gasten tóch op een 0-1 voorsprong. Stan in ‘t Veld wist Joep van Arendonk knap te vinden, maar helaas wist laatstgenoemde deze kans niet te verzilveren. Er was een half uur gespeeld toen Nick van der Hoek zich mocht positioneren achter een vrije bal. Zijn schot op doel werd door de Goudswaardse keeper niet goed verwerkt, waardoor het weer gelijk stond: 1-1. Ongekend natuurlijk, want in de uitwedstrijd werden we volledig weggespeeld en met een 9-2 nederlaag weer naar Numansdorp gestuurd. Hét werd zélfs nog gekker, want rond de 40ste minuut wist Stan in ‘t Veld uit een vrije trap van achteruit Ricky van Zwieten te vinden die weliswaar meteen had moeten scoren, maar de bal er in tweede instantie toch fraai in rommelde: 2-1. Met deze ongekende 2-1 voorsprong zochten we de kleedkamer op. In de tweede helft wisten we deze voorsprong lang vast te houden, maar in een ietwat harde schouderduw binnen onze eigen zestien van Bas Kneijber zag de scheidsrechter een strafschop. Helaas voor ons was Youri Bakker kansloos op de inzet van Goudswaard; dit betekende dus 2-2. Een kwartier voor tijd kwam Goudswaard dan toch op een 2-3 voorsprong. Een uitstekend genomen corner vloog hoog bij de tweede paal binnen. Uit een volgende hoekschop was het Alwin Bos die bij de eerste paal de bal ongelukkig met zijn hoofd verlengde en de uitstekend keepende Youri Bakker kansloos liet: 2-4. Enigszins teleurgesteld gingen de kopjes toch wat naar beneden, waardoor Goudswaard ook nog naar 2-5 kon uitlopen. In de slotfase kwamen er nog kansen voor Alwin Bos (kopbal uit een corner), Stan in ‘t Veld (kopbal uit een vrije trap) en Joep van Arendonk (schot net over) om tot 3-5 terug te komen. Al met al uitstekend gevoetbald vanmiddag jongens!! Jammer dat we de voorsprong niet vast konden houden, maar ná de eerdere 9-2 afstraffing mogen we met opgeheven hoofd het weekend in!! Youri Bakker en Arnoud Cazander hartelijk bedankt dat jullie ons vanmiddag uit de brand hebben geholpen jongens, écht klasse!! Volgende wedstrijd ‘s Gravendeel uit….