N.S.V.V. A2 – SHO A3

Woensdag 23 maart 2016: N.S.V.V. A2 – SHO A3   (0-1)   2-2

Vanavond stond de inhaalwedstrijd tegen SHO op het programma. Onder dezelfde omstandigheden (kleedkamer 1, hoofdveld, kunstlicht) als in de bekerwedstrijd van 9 december jongstleden traden we de Oud-Beijerlanders tegemoet….weliswaar met één verschil, dat onze gasten helaas drie spelers uit hogere elftallen hadden opgesteld (twee uit A2 én zélfs één A1-speler). Nadat in de beginfase Wouter van Dam een kans had om de score te openen, moest Youri Bakker na ongeveer tien minuten zijn “skills” tonen om ons doel schoon te houden. Halverwege de eerste helft kopte Allard Korbijn uit een corner van Wouter van Dam rakelings naast. De gasten kwamen na een half uurtje op voorsprong toen hun linksbuiten ons zestienmetergebied binnensloop en een schot loste. Hierna kwam de bal via de binnenkant van de paal voor de voeten van de rechtsbuiten van SHO terecht, die de bal alleen maar binnen hoefde te tikken: 0-1. Even later passte Kevin Groenenberg de bal op Allard Korbijn die met de buitenkant van z’n rechterschoen de bal met een boogje nét over het doel van SHO zag verdwijnen. Hierna volgde wéér een knappe redding van Youri Bakker, waardoor de gasten niet verder uit konden lopen. Wouter van Dam zag niet veel later zijn inzet tot hoekschop verwerkt worden door de Oud-Beijerlandse doelman. In de slotfase van de eerste helft kwam Hugo Beekman een teenlengte tekort om een scherp genomen vrije trap van Wouter van Dam binnen te werken. Met een nipte 0-1 achterstand gingen we de rust in. Vlak na rust kwamen we langszij toen Ricky van Zwieten vanaf het middenveld achter een pass aanrende en oog in oog met de keeper van SHO fraai afrondde: 1-1. Niet veel later kwam, ná een misser achterin bij SHO, de voorzet van Alex van der Bijl bij Edgar Evertse terecht, die de bal ter hoogte van de eerste paal uitstekend binnenknalde: 2-1. SHO liet dit niet op zich zitten, waarop een spervuur van aanvallen op ons doel volgden. Nadat eerst Youri Bakker een zéker doelpunt van SHO met zijn voet voorkwam, wist hij uit de aanval daarop een schot klemvast te pakken….wat een héérlijk ‘keepertje” hebben we toch!! Uit een hoekschop aan de andere kant wist Edgar Evertse helaas nét niet te scoren. SHO gooide er nóg een schepje bovenop om tot de gelijkmaker te komen. Alle hens aan dek dus in onze achterhoede…. Met een uiterste krachtsinspanning wist Rini Dröge met een schitterende sliding in ons zestienmetergebied de bal van de voet van een Oud-Beijerlandse aanvaller tot corner te glijden. Een geweldig afstandsschot van de gasten spatte in de slotfase bovenop de lat bij Youri Bakker uitéén. Ricky van Zwieten kreeg nog een opgelegde kans om ons op grotere voorsprong te schieten, maar zijn vizier stond helaas nét niet goed genoeg op scherp. Omdat óók Oscar Buisman in de slotfase geweldig verdedigend werk verrichte, gingen we stilletjes aan een overwinning denken. Wouter van Dam kreeg ook nog een mogelijkheid om ons vlak voor tijd in veilige haven te schieten, wat helaas nét niet lukte. SHO zette nog één keer alles op alles….een voorzet van rechts kwam bij een in buitenspel staande aanvaller terecht die de bal helaas achter Youri Bakker wist te schieten: 2-2….wat tevens de eindstand betekende. Bijzonder zuur natuurlijk én wat het nóg zuurder maakt is dat ná afloop zowel de speler zélf, áls de trainer van SHO aangaf dat het tóch écht buitenspel was. Wéér puntverlies dus in een thuiswedstrijd door een foutieve beslissing van de scheidsrechter…. Tóch gaan de felicitaties naar jullie uit mannen, fantastisch geknokt vanavond!! Volgende week zaterdag gaan we in Ridderkerk op bezoek bij Slikkerveer….