N.S.V.V. A2 – ZBVH A1

Zaterdag 9 april 2016: N.S.V.V. A2 – ZBVH A1  (0-3)   1-5

Vanmiddag kwam koploper ZBVH bij ons op bezoek aan de Wilhelminastraat. Trainer en assistent-leider Vincent Korbijn zat later die avond op de tribune van het San Siro stadion in Milaan om bij de wedstrijd AC Milan – Juventus het één en ander aan scoutingswerkzaamheden voor volgend seizoen te verrichten. Naar verluid heeft hij (Super Mario) Balotelli een aanbieding gedaan, máár tot nu toe zijn dat alléén nog maar geruchten…. Doordat vaste aanvoerder Allard Korbijn de éérste helft aan zijn wisselbeurt toe was kreeg dé uitblinker van dit seizoen Youri Bakker de band om zijn linker bovenarm geschoven. Ná kleine kansjes in de openingsfase voor Max van der Velden en Chaylan Langbroek kroop de koploper uit zijn schulp wat resulteerde in een schot rakelings voorlangs het doel van Youri Bakker. Niet veel later lag dan tóch de 0-1 achter Youri Bakker in het net. Uit een corner van Wouter van Dam probeerde Kevin Groenenberg het met een halve omhaal, maar zijn poging ging helaas over de lat. De ploeg uit Zuid-Beijerland was dichtbij een tweede treffer, maar de inzet van één van hun aanvallers vloog rakelings naast het doel van Youri Bakker. Halverwege de eerste helft liepen de gasten uit naar 0-2 toen een solo vanaf links koelbloedig vanuit een moeilijke hoek langs Youri Bakker werd getikt. Chaylan Langbroek wist Ricky van Zwieten te vinden, maar helaas wist laatstgenoemde niet te scoren. Niet veel later wist Chaylan Langbroek de bal door te passen op Allard Korbijn, die op randje van buitenspel vanwege hands werd teruggefloten. De 0-3 leek op een copie van het tweede doelpunt van de koploper. Doordat ZBVH vlak voor rust de lat raakte gingen we met een 0-3 stand rusten. Na rust kwamen we tóch wat scherper uit de kleedkamer en drukten de koploper de verdediging in. Wouter van Dam wist vanaf rechts Edgar Evertse te vinden, die beheerst de 1-3 bij de eerste paal binnenschoot. Even leek de koploper van slag, maar ondanks een licht overwicht wisten we niet door te drukken. Halverwege de tweede helft leek een inzet van ZBVH onze doellijn gepasseerd te hebben toen Max van der Velden met een uiterste krachtsinspanning de bal van (achter) de lijn weghaalde. Niet veel later trof een afstandsschot van Chaylan Langbroek helaas geen doel. Youri Bakker moest eerst nog handelend optreden, maar niet veel later lag dan tóch de 1-4 in ons net na een wel zéér fraaie aanval op links van de koploper. Hierna ging bij ons het kaarsje uit en wist de ploeg uit Zuid-Beijerland in de slotfase ook nog naar 1-5 uit te lopen. Volgende week gaan we op bezoek in Mijnsheerenland bij GOZ A1….