Nieuwe coronamaatregelen bij NSVV

De afgelopen week deed de persconferentie over de nieuwe COVID maatregelen veel stof opwaaien. Daarin hoorden we dat ons sportcomplex voor onze voetballers, bezoekers en ouders alleen nog maar toegankelijk zou zijn bij het tonen van een Corona Toegangsbewijs (CTB). Door het bezwaarschrift van de KNVB is gelukkig de regel voor voetballers die alleen met CTB het veld op mogen geschrapt, maar alleen onder de voorwaarden dat sportclubs de bestaande coronaregels gaan naleven. Daarom hebben wij als bestuur besloten dat ook wij de regels op ons terrein helaas weer moeten aanscherpen.

Voor ons sportcomplex geldt, dat een geldig CTB met legitimatie getoond moet worden bij het betreden van ons clubgebouw en de kleedkamers. Deze legitimatieplicht geldt dus ook voor kleedkamers. Hou hier rekening mee wanneer je een andere vereniging bezoekt, want ook daar kan zonder CTB de toegang tot de kleedkamer ontzegd worden.

De uitzondering geldt voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn op de club. Denk hierbij aan trainers, leiders en alle vrijwilligers. Op donderdagavond en op zaterdag, wanneer ons clubhuis open is, zal er actief gecontroleerd worden op het CTB. Zonder geldig CTB kom je helaas niet meer binnen.

Als bestuur vinden we dat we de handhaving van deze regels niet moeten neerleggen bij onze vrijwilligers, maar bij mensen die dit doen als betaalde functie. Het liefst zouden wij hier leden voor in willen zetten, die daarvoor een marktconform uurtarief ontvangen. Lukt het niet om leden te vinden die dit willen doen, dan zullen we het uitbesteden aan een professioneel beveiligingsbedrijf. Leden die interesse hebben de controles uit te voeren, kunnen zich melden bij Arie Kruithof (06-53781337), Rob Reedijk (06-10790296)
of via [email protected]

Op donderdag 11 en zaterdag 13 november worden de controles uitgevoerd door het bestuur zelf, zodat wij meer uitleg kunnen geven, vragen kunnen beantwoorden en de reacties van leden en bezoekers kunnen peilen. Op zaterdag 6 november gelden er nog geen maatregelen.

Als bestuur zitten we uiteraard absoluut niet te wachten op dergelijke maatregelen. Wij hebben echter ook een verantwoordelijkheid te nemen tegenover jullie allemaal. Wij hopen op jullie medewerking en begrip.