Nou! Hij rolt weer en hoe

Als de bal straks weer gaat rollen!……… Nou! Hij rolt weer en hoe;

De voorbereiding begon al in Juli en zoals gezegd met 2 nieuwe, tegen 2 spelers die waren vertrokken.

Over de voorbereiding kunnen we kort zijn. Deze was verre van soepel, ondanks de op papier grote selectie kregen we te maken met veel blessures al dan niet over gehouden van het vorige seizoen, dus konden de keuze heren pas vrij laat met hun definitieve doorselectie beginnen om het ‘nieuwe’ elftal te vormen.

Een aantal A’tjes kwamen over waarvan Sjoerd Hofstede een regelrechte versterking voor de hoofdmacht bleek. Dit kwam voor ons niet echt als een verassing want Sjoerd draait op de achtergrond al 1,5 seizoen mee J een soort lange stage kun je zeggen. Sjoerd wordt door de groep liefkozend Muller genoemd, naar de Aanvaller van Bayern München.

Feit is ‘ondanks zijn leeftijd’ dat we verschrikkelijk blij zijn met zijn ontwikkeling en daarom belonen Bas en Ton hem al 2 x met een verdiende basisplaats.

Kwam ook deels door de nieuwe puzzel die gelegd moest worden want de motor van het middenveld Gersom Rozendaal heeft moeten afhaken in 1 van zijn eerste wedstrijden. Een kruisband blessure gaat hem heel lang buitenspel zetten en dat is niet alleen voor ons heel vervelend maar zeker voor Gersom die als grote doel had om ooit in de 2e klasse actief te kunnen zijn. Een kruisband hoor ik u denken! Hij ook al! een raar fenomeen, dit hoorde je vroeger zelden. Ja natuurlijk ons wonderkind Jacco den Haan heeft het pas 4x gehad maar voor de rest is het een relatief nieuwe blessure. Oorzaak?? Misschien het kunstgras of het kekke schoeisel wat de heren tegenwoordig dragen met die rare traction noppen. In ieder geval zijn we dus de ‘motor’ kwijt en dat was best even puzzelen voor Bas en Ton. Gersom was namelijk de ideale verbinding tussen verdediging en aanval, iemand die vooruit durft te voetballen en zijn medespelers op sleeptouw neemt. Vaak onzichtbaar voor velen maar een onmisbare schakel in elk elftal. De El Ahmadi van NSVV kun je zeggen. Als je namelijk onder druk komt te staan is een hele natuurlijke reactie dat je terug zakt maar op een gegeven komt het middenveld dan met de ‘kont’ in de 16 en kun je nog alleen maar bedienen van de lange bal. Iets wat bij de seizoenouverture tegen Strijen duidelijk zichtbaar was. Een ‘motor’ van nature voelt dan aan en blijft dan vooruit voetballen en die wedstrijd tegen Strijen was voer voor onze trainers. Die hebben dan gelijk alles eraan gedaan om tegen Spirit dat te anders neer te zetten en we kennen inmiddels het resultaat. Dus 2 gespeeld 4 punten, we zijn er nog lang niet maar blij dat we in deze halve 1e klasse (lijkt het wel) goed zijn gestart. Hopelijk kunnen we uit tegen Papendrecht 17 September dit een passend vervolg geven. We houden jullie op de hoogte uiteraard.

Tot volgende maand,

Casper