NSVV 2: Een nieuwe start

Na 5 jaar training/coaching van Peter de Jongste en aan zijn zijde het leiderschap van Jack van Katwijk en Loek Kruijhof, is het tijd voor een frisse wind.

De doelen die de oude staf hebben bereikt, klinkt als muziek in de oren van de nieuwe trainers.
Er werd in het verleden niet voor niks meerdere malen de 1e klasse bereikt…
Dat kwam doordat het 2e elftal eigenlijk altijd een hecht team is geweest! Dat is de afgelopen jaren wel bewezen, lukt het bij de een niet, zet de ander wel een stapje extra. Dat is de kwaliteit van N.S.V.V. 2.

Met een aantal bepalende spelers zoals een Niek van Kuijk die vaak beslissend kon zijn met zijn scorend vermogen of op het juiste moment een steekpass gaf, een François van Katwijk (lange tijd aanvoerder van het 2e elftal) die de boel organiseerde en wekelijks met een aantal mooie passes strooide, een Ewoud Vermeulen die de nodige meters maakte en de rest op sleeptouw nam of in de spits belangrijk was, of een Dennis Vlegaard, motor van het elftal en vooral leermeester qua coaching. Dat is allemaal verleden tijd…de ‘oudjes’ hebben gedag gezegd en zijn lager gaan voetballen of gestopt.

We startten dit seizoen met 27 man, waarvan er nog 7 moesten afvallen. De eerste training van de voorbereiding ging van start op 08 augustus 2017. Dinsdagavond 20:15 uur, na het kennismaking rondje, de uitleg van de trainers over hoe dat de trainingen eruit gaan zien en wat er van ons verwacht werd, gingen we die avond aan de slag met 21 man. Een rustige eerste training, waarbij we er onderling al gauw achter kwamen dat 21 man te veel was om met een team te trainen.

Trainer Riccardo de Vries ging 2 weken op vakantie en assistent trainer Michael Nijssen nam het over met een aantal leuke en nuttige oefeningen, zeker de pass en trap oefeningen met de containers vond iedereen erg leuk en leerzaam, nieuwe trainingsstof.

Na een week of vier was de selectie bekend, die bestaat uit de volgende namen:
Nick van Gelder, Youri Bakker, Chris van der Heiden, Richard van der Veen, Gerben Huibrechtse, Nigel van der Giesen, Denzel van Loo, Jack van Eijmeren, Jordi Roest, Sander van der Giesen, Jorian van der Vlis, Chris Voshart, Tycho van Dijke, Leslie Snel, Niels van der Ree, Frank Schelling, Kaj van Drunen en Rick Wijnbeek.

De insteek van het nieuwe 2e is dat het een opleidingsteam wordt met een hoop jonkies en uiteraard nog steeds een paar oudere rekruten, die zorgen dat het team in balans blijft, met name door het spelinzicht en coaching.

De voorbereiding

1e vriendschappelijke wedstrijd: V.V.O.R. 2 – N.S.V.V. 2, eindstand: 1-1
2e vriendschappelijke wedstrijd: N.S.V.V. 2 – Groote Lindt 2, een knappe overwinning op een hoofdklasser, 2-1.
1e bekerwedstrijd: N.S.V.V. 2 – O.S.V. 2, thuis tegen baailand, een moeizame pot maar toch een 2-1 overwinning.
2e bekerwedstrijd: IJVV de Zwervers 2 – N.S.V.V. 2, een hele matige pot, einduitslag 1-1.
3e bekerwedstrijd: De Jonge Spartaan 2 – N.S.V.V 2, eindstand 1-3. Een leuke wedstrijd om te kijken, er werd goed gevoetbald en er werden een hoop kansen gecreëerd.

De start van de competitie

Na een goede voorbereiding en bekerpoule, speelden wij de eerste competitiewedstrijd uit tegen Oude Maas 2. De verwachting was dat het een moeilijke pot zou  worden, omdat Oude Maas 2 voorgaande jaren altijd bovenin meedraaide in de 2e klasse en 2 jaar geleden zelfs promoveerde. Nu toch weer terug in de 2e klasse en we konden ook wel zien waarom. Het was niet meer het Oude Maas van 2 jaar terug maar een heel nieuw team met de gemiddelde leeftijd van 21 jaar.
Wij begonnen de wedstrijd scherp en er werd op de juiste momenten goed druk gezet door onze spitsen waaruit ook de 1e goal tot stand kwam, doelpuntenmaker: Frank Schelling.
Snel daarna viel ook de 0-2 die werd gemaakt uit een vrije trap door Peter-jan Cazander. N.S.V.V. 2 had de overhand, er werd goed gecombineerd en een hoop kansen gecreëerd. Boyd van Andel zorgde voor de 0-3 en net voor rust maakte Rick Wijnbeek de 0-4. We zaten op  rozen in de rust. De 2e helft namen we zonder dat we het door hadden een stappie terug en kwam Oude Maas iets meer in het spelletje maar werd niet echt gevaarlijk. George Abu tekende met een fantastisch schot van de linkerkant diagonaal in de kruising voor de eindstand: 0-5! Een goede start voor N.S.V.V. 2.

Hopelijk wordt het een mooi seizoen! Come on boys!

Leslie Snel

NSVV 2 met sponsoren