NSVV 2 in Heerenveen; dag 1

Vanaf half 9 ‘s ochtens zouden we op het complex verzamelen en een kwartier later met de bus vertrekken naar Heerenveen. Maar zoals altijd zijn er weer een paar te laat, waardoor we wat later moesten vertrekken. De busreis zou een paar uur gaan duren, waardoor iedereen iets ging doen om de tijd te doden. De één ging wat muziek luisteren, de ander ging slapen. De meesten kozen er echter voor om de kaarten te voorschijn te halen en vervolgens om op een creatieve manier (omgedraaide voetbaltas die als tafel fungeerde) het spel 31-en te gaan spelen. De emoties liepen hierbij soms hoog op. Eenmaal in Heerenveen aangekomen mochten we vanuit de bus nog genieten van de buitenkant van het Abe Lenstra Stadion en Thialf.

Om 12 uur kwamen we bij de bestemming hotel Heiderhof aan en kregen we de huisregels uitgelegd. Nadat we de kamer hadden opgezocht en onze spullen hadden gedropt konden we snel aanschuiven voor de lunch. Omdat om 15.00 uur een training gepland staat, heeft iedereen een stevige lunch achter de kiezen. Na de lunch was er wat tijd om wat voor jezelf te gaan doen. Al snel bleek dat het traditie is om met z’n allen te gaan tinderen (het zogenaamde tinder-uurtje). Dit uurtje bleek al doorgetrokken te worden tijdens de spelletjes en het eten, maar dit terzijde. Om 14.15 uur zijn we met taxi’s vertrokken naar SV Udiros om daar de training af te werken.

Na de training stond het diner op het programma. Hierna was er weer wat tijd om wat voor jezelf te gaan doen om vanaf 20.30 uur spelletjes te gaan spelen en/of de wedstrijd Ajax – Groningen te bekijken op de tv. Op de volgende dag is er een wedstrijd tegen Heerenveense Boys ingepland, waardoor de krachten gespaard moeten worden en daardoor de avondklok op 00.00 is gesteld.