NSVV F1 – Smitshoek F2 4 – 2

NSVV F1 – Smtshoek F2                                                                                                      4 – 2
Zaterdag 14 februari 2015
Doelpuntenmakers: Sajad (3X), Kalle

Vandaag een tegenstander die slechts enkele punten meer had verzameld dan onze jongens.
In de bekercompetitie was Smitshoek F2 ook een van de tegenstanders waarvan toen, niet geheel verdiend, met 4 – 2 werd gewonnen. Op papier zou dit dan ook een gelijkwaardige tegenstander moeten zijn.
Het doel werd vandaag verdedigd door Colin.

Vanaf het eerste moment werd duidelijk dat beide teams vol voor de overwinning wensten te gaan. De wedstrijd ontwikkelde zich gelijkopgaand waarbij de wedstrijd zich met name op het middenveld afspeelde.
Te gemakkelijk uitverdedigen aan de kant van Smitshoek geeft Sajad de mogelijkheid om de bal te veroveren en schuin op het doel af te gaan. Met een ouderwetse punter in de korte hoek weet hij de keeper van Smitshoek te verslaan, 1 – 0!
Richting het einde van de eerste helft krijgt Sajad op een meter of 10 van het doel de bal via Thijs in de voeten gespeeld. Met een mooie curve komt de bal tegen de lat, stuit terug op de doellijn en komt vervolgens tegen het net. Door het effect stuitert de bal vervolgens terug het veld in. Reden genoeg voor Smitshoek om heftig te protesteren, echter ten onrechte. De scheidsrechter laat zich niet van de wijs brengen en keurt de goal dan ook goed, 2 – 0. Rust.

In de tweede helft doet Smitshoek er nog een schepje bovenop en weet onze verdediging flink onder druk te zetten. Ondanks moedig verdedigen door Jirre, Kalle en Kevin krijgt Smitshoek loon naar werken want ze weten de 2 -1 te maken. Ondanks deze tegenslag blijven onze jongens vooruit voetballen hetgeen ook tot kansen leidt. Een corner, genomen door Kevin, zorgt voor grote verwarring voor het doel van Smitshoek waarbij de bal voor de voeten komt van Kalle die genadeloos uithaalt, 3 -1.

Nog is Smitshoek niet verslagen. Doordat ook onze verdedigers gewisseld moeten worden geven we achterin iets teveel ruimte weg waarvan Smitshoek profiteert, 3 -2.
Hoewel de stand anders doet vermoeden is de overwinning vanaf dat moment niet meer in gevaar geweest. De krachten van Smitshoek zijn weggevloeid en onze jongens laten vanaf dat moment de bal lekker rondgaan. Uit een van de kansen die dan nog volgen weet Sajad nog een keer raak te schieten. Eindstand 4 – 2 derhalve.

Een goede overwinning waarbij moet worden opgemerkt dat we ons niet uit het spel lieten brengen door een aantal spelers van Smitshoek F2 die in de tweede helft vervelende overtredingen gingen maken (met name op Sajad) terwijl de bal niet in de buurt was. Waarschijnlijk was de teleurstelling wat te groot voor deze jongens.

Ook een compliment aan onze keeper Colin die vandaag prima het doel verdedigde en het was mede aan hem te danken dat we slechts 2 tegendoelpunten hoefden te incasseren.

Al met al een prima uitslag waarbij inzet en de wil om te winnen de doorslag hebben gegeven. Of zou het toch de patat geweest zijn die beloofd was bij een overwinning……..

Een supporter