NSVV F1 – Spijkenisse F2 7 – 2

NSVV F1 – Spijkenisse F2                                                             7 – 2
Zaterdag 21 februari
Doelpuntenmakers: Sajad (4X), Floris, Kevin B. en Xander

Na de winst van vorige week waren de verwachtingen voor vandaag hoogespannen. De tegenstander van vandaag stond maar een enkele plaats boven onze jongens.
Vandaag kregen we hulp vanuit de F2 van David, Floris en Kevin V. (keeper) aangezien er de nodige afwezigen waren door vakantie respectievelijk ziekte (Finn, Kalle, Sven en Thijs).

De overwinning van vorige week heeft de jongens kennelijk goed gedaan want er werd met veel inzet begonnen aan deze wedstrijd. Het eerste gedeelte van de eerste helft heeft NSVV een klein overwicht zonder dat dit tot grote kansen leidt. Halverwege de eerste helft krijgt Xander veel ruimte van de tegenstander om aan de linkerkant van het veld op te stomen. De keeper van de tegenstander verwacht een voorzet maar Xander besluit om in de korte hoek te schieten, 1 – 0.
NSVV voelt dat er meer in zit en na een afvallende bal besluit Kevin B. om van afstand op het doel te schieten waardoor het 2 – 0 wordt. Nog is de koek niet op en Sajad weet de 3e goal van de ochtend aan te tekenen.
Tegen het einde van de eerste helft laat NSVV het initiatief wat lopen en Spijkenisse wordt dreigender. Ondanks een aantal reddingen van Kevin V. krijgen we vlak voor de rust toch nog de 3 – 1 binnen. Rust.

Ondanks deze tussenstand was niet iedereen (waaronder ondergetekende) gerust op een goed einde van deze wedstrijd, echter in de tweede helft bleek dit onterecht.
Waar onze jongens bleven knokken voor elke bal leek er bij Spijkenisse iets geknakt en konden ze het niet meer opbrengen om 100% te blijven gaan. Door doelpunten van Sajad (3X) en Floris kwamen we uiteindelijk uit op 7 doelpunten. Doordat de tegenstander ook nog een keer wist te scoren werd de eindstand uiteindelijk 7 – 2.

Opvallende spelers vandaag waren Sajad (niet af te stoppen door de tegenstanders) en Xander (enkele fraaie rushes aan de linkerkant van het veld).
Na de overwinning vorige week wederom 3 punten in Numansdorp gehouden. Dit betekent dat we inmiddels flink afstand hebben genomen van de laatste plaats.

Dank aan David, Floris en Kevin V. voor het feit dat zij bereid waren om vandaag de F1 te versterken.

Een supporter.