NSVV historie avond vrijdag 3 juni 20:00

Iedereen is van harte welkom in de kantine van NSVV op vrijdag 3 juni om 20:00 voor een unieke NSVV historie avond. De historie avond wordt georganiseerd door de jubileumcommissie “70 jaar NSVV”. Een groep vrijwilligers is al geruime tijd bezig om oude verhalen en foto’s uit privé archieven te selecteren.  Het wordt een avond om gezamenlijk mooie herinneringen op te halen uit de rijke geschiedenis van NSVV.

Tijdens  de avond wordt u meegenomen vanaf de start in 1946 in de tweede klasse van de Rotterdamse Voetbalbond (RVB).

historie jaren 50Het ging NSVV gelijk voor de wind en in de jaren ’50 en in enkele jaren werden we kampioen in de derde klasse van de K.N.V.B, toen de hoogste zaterdag amateurklasse. NSVV mocht hierdoor deelnemen aan de landscompetitie tegen Quick Boys, Huizen, IJsselmeervogels, DES-Nijverdal en Sparta-Enschede.

In het begin van de jaren ’60 ging het minder. Een en ander kwam duidelijk tot uiting in de prestaties op de groene grasmat. NSVV kelderde in twee jaar tijd van de tweede klasse naar de vierde klasse van de K.N.V.B. In 1964 mocht de vereniging wederom de vlag hijsen voor een behaald kampioenschap en was men hard op weg om het verloren voetbalterrein te herwinnen.

Het begin van de jaren ’70 kenmerkte zich  doordat de K.N.V.B. de eerste klasse Zaterdagvoetbal invoerde, hetgeen door NSVV in het jaar 1974 werd bereikt. Drie seizoenen wist N.S.V.V. in de eerste klasse te verblijven. In 1977 volgde degradatie naar de 2e klasse

historie kampioenVoor NSVV waren het de gouden jaren ’80.  In 1981 wist N.S.V.V. in de laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen streekgenoot Piershil (0-4) de titel binnen te halen. In het seizoen 1981-1982 werd voor de Betaald Voetbalbeker van de K.N.V.B. gespeeld tegen Cambuur. In 1984 wist men het kampioenschap van de eerste klasse A te behalen. In de competitie voor het Zaterdag- en Algemeen kampioenschap van Nederland moest N.S.V.V. wedstrijden spelen tegen Rijnsburgse Boys, IJsselmeervogels, Elinkwijk, Zwolse Boys en Geldrop. In de Betaald Voetbal bekercompetitie werd met 1-0 gewonnen van N.E.C. In de 2e ronde  werd op Spangen met 5-1 van Sparta verloren. In 1984 en 1985 werden er maar liefst zes spelers voor het Nederlands Amateurelftal uitgenodigd. In 1987 werd wederom de titel van de eerste klasse A behaald. In de competitie voor het Zaterdagamateurvoetbal moest de club aantreden tegen Spakenburg en ACV. In die jaren werd steeds deelgenomen aan de Betaald Voetbal bekercompetitie. In blessuretijd werd met 1 – 2 van RKC verloren. Ook van FC Twente (1-4) en Heracles (2-2 ; verlies na strafschoppen) werd verloren. Na de titel in 1990 moest om de Zaterdagamateurvoetbaltitel gespeeld worden tegen Rijnsburgse Boys en ACV. In hetzelfde jaar werd in de voorbereiding tegen Benfica gespeeld.

historie benficaIn de jaren ’90 was 1995 het jaar waarin weer een kampioenschap gevierd kon geworden. Het lot werd geveld op een zeer speciale locatie voor NSVV, namelijk tijdens een uitwedstrijd bij de buren van SSS in Klaaswaal.  Er werd zelfs gescoord door de huidige trainer van het eerste elftal Ton Havelaar. In 1997 degradeerde we weer naar de tweede klasse.

In de jaren ’00 is NSVV eerst naar de eerste klasse gepromoveerd, maar uiteindelijk in 2004 weer gedegradeerd naar de tweede klasse.

In de jaren ’10 is NSVV zelfs naar de derde klasse gedegradeerd. Dit werd bijna direct in één jaar gecorrigeerd, maar de 5-0 thuisoverwinning bleek niet voldoende voor de return. Het tweede jaar is het wel gelukt met een verhaal dat alleen een jongensboeken voorkomt. Dit jaar is NSVV in het jubileumjaar  kampioen geworden en keren we weer terug naar de tweede klasse.

In het kader van het jubileumjaar is er afgelopen 2 april al een spetterend schuurfeest geweest en zal er naast de historie avond vrijdag 3 juni ook zaterdag 18 juni nog een speciale jubileum editie van de familiedag georganiseerd worden.

Wilt u verzekerd zijn van een zitplaats op de historie avond, schrijf uw naam dan op de poster die in de centrale hal op het bord zal hangen. Wij zorgen er dan voor dat er een stoel voor u klaarstaat.

We zien u graag tegemoet op vrijdag 3 juni 20:00 in ons clubhuis.