NSVV MB1, Geht it oan?

Doordat uw verslaggever de vorige wedstrijd van de NSVV MB1 dames heeft moeten missen, heeft ook u als trouwe lezer een verslag moeten missen. Er was wel een plaats vervangend verslaggeefster ingehuurd, maar die ging zo op in de wedstrijd tegen slikkerveer, dat ze het verslag ingeslikt heeft.
Die wedstrijd tegen Slikkerveer eindigde overigens in een 2-2. De doelpunten in die wedstrijd kwamen van de voeten van Joyce en de ingehuurd Tjitske van de C3.

In de winterstop zijn Coaches Ronald en Marco ook nog aan het shoppen geweest op de transfermarkt.  Zij “kochten” twee speelsters van OFB die deze dag hun debuut zouden maken.
“Talent moet je niet zomaar laten lopen maar juist aantrekken. Beide dames hebben voetbal ervaring en zijn een prettige aanvulling op onze door blessures geplaagde selectie” aldus Ronald.

Maar dit verslag gaat over de wedstrijd van 16 januari tussen de meiden van NSVV MB1 en de meiden van Smitshoek MB2. Het was 1 van de slechts 5 wedstrijden die er die dag bij NSVV gespeeld zouden worden. In een interview met aanvoerdster Iris eerder in de week gaf ze al aan dat ze er vurig (rare woordkeuze met dit koudere weer) op hoopte dat de MB1 op kunstgras ingedeeld zou worden, want dan konden de meiden namelijk wel gewoon spelen. Haar wens werd vrijdagavond in een besloten topoverleg ingewilligd.

Nog heel even leek het de hagel te zijn die roet in het eten zou gooien, maar het zonnetje redde het veld en er zou dus gespeeld gaan worden. De coach van Smitshoek had wat afwezigen en had daarom de halve MB1 van Smitshoek meegenogen, iets wat de NSVV coaches Ronald en Marco toch wel een beetje zorgen opleverde.
De NSVV meiden hadden hier geen boodschap aan en begonnen nog voor dat ze hier opdracht toe kregen, zelf al aan een flinke warming up. De dames van Smitshoek keken verbaasd terwijl ze nog met hun dekentjes rond liepen naar de NSVV meiden.

12.45u blies scheidsrechter Hettinga voor de start van de wedstrijd, zijn tweede fluitsignaal volgde nog geen minuut later al omdat de bal al in het net lag, in het Numansdorpse netje. In de eerste 57 seconden van de wedstrijd sliep de Numansdorpse verdediging namelijk en daar maakte Smitshoek gretig gebruik van. Langs de kant waren al geluiden te horen als “dit wordt een lastige middag”.
Aan Numansdorpse kant stonden de meiden ook elkaar aan te kijken hoe dit had kunnen gebeuren! De uitwedstrijd was namelijk een klinkende 1-7 overwinning geworden, dit had toch niet mogen gebeuren???

Vanaf de aftrap begon NSVV dan ook direct te voetballen, wakker en alert. Hele kleine kansjes waren al vrij snel zichtbaar en in de 10e minuut was het dan ook gelukkig weer gelijk. Femke speelde Ashley aan die probleemloos de Smithoekse keepster verschalkte. Met de 1-1 op het fictieve bord was het een moment om door te pakken en dat lieten de dames ook zien. In de 15e minuut kwam Vera naast het doel uit en met een slimme kapbeweging zette ze zichzelf vrij voor het doel van Smithoek en liet ze de keepster voor de 2e keer deze dag kansloos en stond de 2-1 vast.
Na de 2-1 namen de dames uit numansdorp was gas terug en er werd even flink gewisseld, de bank was namelijk flink bezet met 5 dames. Coaches Ronald en Marco hebben daar ook gretig gebruik van gemaakt om iedereen speelminuten te geven.
De rest van de eerste helft werd netjes uitgespeeld zonder dat er lastige situaties ontstonden voor het doel van Numansdorp.

Tijdens de rust werden er wat puntjes op de spreekwoordelijke i gezet en even lekker opgewarmd. Aan de andere kant van de muur was duidelijk te merken dat er daar meer “i’s” waren, want daar werd pittig gesproken.

Was het in de eerste helft na 57 seconden raak. In de tweede helft lag de bal al na 56 seconden in het netje. Dit keer was het aan de kant van Smitshoek even mis en direct na de start van de tweede helft stond het dus al 3-1. Daarmee ging eigenlijk de wedstrijd op slot. Alhoewel Smitshoek nog even een sterke fase had, kwam NSVV niet meer in gevaar mede dankzij Nathalie die prima werk leverde met haar defensie.
Voor het publiek was het nog wel even wachten totdat de score uitgebreid werd. In de 25e minuut werden ze door Kelly beloond met de 4-1 wat echt de genadeklap was voor Smitshoek.

De dames van Smithoek verdienen overigens wel een groot compliment, want ze bleven leuk en gezellig voetballen, dat zie je helaas wel eens anders!

In de slotminuut van de wedstrijd was het overigens wederom Kelly die van zo’n 25 meter een perfect geplaatst schot op doel gaf. De keepster heeft de bal, door de zon, niet zien aankomen. Ze kon hem alleen maar uit het netje halen. 5-1 was dan ook de eindstand.

Bijna iedereen op het veld was tevreden met het (samen)spel en de uitslag, toch mooi om te zien als onderkoeld verslaggever. De aankomende wedstrijd is tegen DVV MB2.
Hoewel in de beker flink verloren werd van de MB1 van DVV, moet de MB2 zeker “te pakken” zijn.
Wij zullen u daar later over informeren!