NSVV VE2 – RVVH VE1

Ruststand 0 – 0
Eindstand 3 – 0

Doelpunten : Berry 2x, Maurice 1x

Onze eerste competitie wedstrijd als veteranen, wat toch wel bijzonder is aangezien we nu elftallen tegenover ons krijgen die gelijkwaardig aan ons zijn, in plaats van die turbo-elftallen, waar de spelers van de tegenpartij langs je heen vlogen.

We begonnen lekker aan de wedstrijd, veel en lang bal bezit maar toch nog een beetje onwennig misschien van de tijd die we hadden om de bal lekker rond te spelen. We konden gebruik maken van de vleugels, waar Nouen en Ruud regelmatig tot de achterlijn door konden gaan. We kwamen tot aan hun zestien met een paar schoten die de keeper makkelijk kon hebben of naast gingen. Al vroeg moest Jerry uitvallen door een blessure en met 2 man op de bank kon dat gelukkig. De eerste helft ging moeizaam, R.V.V.H. gelukkig. Ronald moest enkele keren optreden en zelfs ballen met zijn genitaliën uit het doel zien te houden, wat resulteerde dat we de keeper moesten vervangen.

De tweede helft stond Arie-Dirk dan ook op het doel en Ronald als wisselspeler. Inmiddels was Appie er ook vanaf. Dus eigenlijk met een andere opstelling. Het tikken ging lekker, Martin en Collie achterin ging heel lekker. Combinaties van achteruit, via het Henk over het middenveld en konden Ruud en Alex langs de zijlijn, regelmatig de achterlijn halen. We kregen meer kansen. We konden Maurice en Berrie beter aan spelen en uiteindelijk kon Berrie, worstelend in de kleine ruimte de bal achter de keeper van R.V.V.H. krijgen, 1-0. We kregen meer kansen, Alex kon in combinatie over links met Peter en Nouen de bal voorzetten, die Henk net niet op het hoofd kon krijgen om de 2-0 te maken. Uiteindelijk door leuk te tikken kon Berrie Maurice aan spelen en deze zorgde voor de 2-0. Zo nu en dan moesten we R.V.V.H. af stoppen, wat onze backs, Ollie en Peter, voortreffelijk deden. Henk moest plaats maken voor Ronald, vanwege een opgelopen rugblessure. We bleven lekker met elkaar tikken, van achteruit met Martin en Col, via het middenveld en zo lekker over de vleugels. Ruud kreeg nog een dot van een kans maar schoot hem helaas vlak voor het doel, heeeeeel hoog over. Later kwam hij ook nog met een counter tot aan de achterlijn maar helaas meer zat er effe niet in. Later met een soortement counter wisten we Ronald en Berrie vrij te maken voor het doel , die met z’n tweeën de 3-0 moesten maken, een een-tweetje zorgde ervoor dat Ronald Berrie liet scoren en zodoende stond het 3-0 wat tevens ook de eind uitslag was. Lekker gespeeld, leuk voetbal en een terechte uitslag, de enige met de nul ! Als we dit zo blijven doen, kunnen we best weleens hoge ogen gaan gooien.