NSVV zet Vrijwilligerscommissie op

Op de laatste ledenvergadering werd het al aangekondigd: er komt een vrijwilligersbeleid. Dat moet ervoor zorgen dat we vrijwilligers kunnen ondersteunen in middelen en aandacht, en dat er duidelijke aanspreekpunten komen. Dit vinden we als bestuur belangrijk, omdat we als vereniging drijven op onze vrijwilligers en omdat we ons op dit gebied zeker nog kunnen verbeteren.

Inmiddels zijn de eerste stapjes gezet en hebben we een overzicht gemaakt van de soort taken die bij elke functie van de Vrijwilligerscommissie horen:

Werving & Selectie Binding Scholing Administratie
Up-to-date overzicht vacatures hebben Activiteitencommissie ondersteunen bij organisatie vrijwilligersavond Overzicht opleidingseisen functies Vrijwilligersbestand up-to-date houden
Kennismaking potentiële vrijwilligers Introductie nieuwe vrijwilliger bij start Inzichtelijk relevante diploma’s en certificaten[1] Aanvraag & Beheer VOG voor trainers
Kandidaten voorstellen aan commissies Exit gesprekken Overzicht scholingsmogelijkheden Up-to-date overzicht diploma’s & certificaten.
Plaatsing doorgeven Binding & Administratie Aandacht aan bestaande vrijwilligers d.m.v. het gesprek Contact met de KNVB over scholingsmogelijkheden Scholing-collega voorzien van aflopende diploma’s/certificaten
Beheer beschikbare vrijwilligers   Voorstel begroting a.d.h.v. de scholingsbehoefte/-noodzaak Mail sturen naar Sportlink om uit te zoeken of en hoe we daar vrijwilligers in kunnen vastleggen en beheren
Ambassadeurs zoeken en onderhouden   Creëren intern aanbod

IVA, Train-de-trainer, interne stages, anders

[1] EHBO, IVA, Sociale Hygiëne, BHV, Trainersdiploma, Scheidsrechtersdiploma, etc.

Jan Korbijn heeft aangegeven graag de voorzittersrol in te vullen en zich in te willen zetten in de rol van “Werving & Selectie”. Pieter van der Meer wil hem ondersteunen bij de werving. We zijn op zoek naar nog meer mensen die het leuk vinden om zich hiervoor in te zetten. Vooral de ‘administratie’ functie is er eentje die ook vanuit huis gedaan kan worden, dus die is heel flexibel inzetbaar. Werk jij graag met mensen, voer je makkelijk gesprekken en heb je zin om deze commissie mee op te bouwen? Of werk je misschien al op een personeelsafdeling en wil je ons vanuit je werkervaring helpen om deze commissie op te zetten? Neem dan contact met Jan Korbijn via [email protected] of met Fiona vanuit het bestuur ([email protected]).